השכרת רכב יכולה להיות דרך יעילה לעשיית רווחים נאים. כדי להצליח בתחום הזה ניתן לבחור באחת מכמה דרכים.
כאשר היזם הצעיר או המתחיל מחליט להיכנס לתחום של השכרת רכב בישראל הוא וודאי תוהה כיצד הוא יצליח בתחום הזה. למעשה, כדי להצליח בשוק של השכרת רכב, כמו גם בשווקים רבים אחרים, היזם יכול לבחור מבין כמה דרכים שיכולות להוביל אותו אל ההצלחה. לא כול הדרכים, עם זאת, יובילו אותו להצלחה מהירה או להצלחה ארוכת טווח. היזם יכול לבחור לפי שיקול דעתו את האסטרטגיה העסקית שלו שתכוון את פעולתו בשוק של השכרת רכב בישראל.
הדרך הקצרה ביותר אל רווחים מהירים בתחום של השכרת רכב היא גם הדרך שאיננה מומלצת. היזם הזריז חסר המעצורים והמצפון יכול להקים חברת השכרת רכב שכול מטרתה היא מיקסום רווחים על-ידי מינימום השקעה ומקסימום רמאות. לצערנו בשוק של השכרת רכב בארץ בפרט ובשוק הישראלי בכלל, ישנם יזמים רבים שמשקיעים את כול יכולתם במציאת דרכים חדשות לפיתוי הלקוח לעסקאות מפוקפקות. בתחום של השכרת רכב בישראל שיטה זו תתבטא ברכבים שהאחזקה שלהם מינימאלית (דבר שיש לו משמעות בטיחותית), מדגמים באיכות גימור נמוכה ועם מיעוט של אביזרי בטיחות ונוחות. השירות בחברות השכרת רכב כאלה יהיה גרוע אפילו מהסטנדרט הישראלי. הצעות המחיר יהיו מעורפלות ויגרמו ללקוח להתפתות להצעות מפתות שיסתירו בתוכן מלכודות פתאים שונות. התוצאה תהייה שחברת השכרת רכב שכזו תרוויח אולי לטווח קצר כסף רב על-ידי חיסכון בשירותים והשקעות. עם זאת לטווח ארוך חברה שכזאת לא תחזיק מעמד: לקוחות שנכוו פעם אחת כבר לא ישובו להשתמש בשירותי השכרת רכב בחברה זו והפרסומת השלילית תעבור מפה לאוזן.
כדי להבטיח רווחים לטווח ארוך, גם אם נדרשת השקעה גבוהה יותר וסבלנות רבה יותר, חברת השכרת רכב צריכה להבטיח שירות טוב ללקוחות. חברות השכרת רכב בישראל שמצליחות לשמור על נאמנות הלקוחות שלהן הן החברות היציבות והמצליחות בתחום זה. ההשקעה המשמעותית ביותר של חברת השכרת רכב בארץ היא ברכישת הנאמנות של הלקוחות. כדי להשיג זאת, חברות השכרת רכב בארץ מציעות שירותים טובים יותר במחיר הוגן ללקוחות ששומרים נאמנות לחברה. חברת השכרת רכב חדשה צריכה לרכוש את הנאמנות הזאת והיא תצליח בכך על-ידי הצעת שירות אמין ומקצועי במחיר הוגן. לקוחות שייגלו שחברה זו איננה מנסה להוציא מהם את כספם בהבטחות שווא ישמחו לשוב ולהשתמש בשירותים של חברה זו.
חברות השכרת רכב חדשות גם יכולות לנסות ולהציע שירותים ייחודיים שחברות השכרת רכב בארץ עדיין אינן מציעות. שירותים ייחודיים ימשכו לקוחות חדשים שמעוניינים לקבל שירות שונה ואולי גם מותאם אישית עבורם. חברות השכרת רכב בישראל שמעוניינות להגדיל את נתח השוק שלהן יחפשו את השירות הייחודי שעדיין לא מוצע ובאמצעותו ימתגו את עצמן בתוך השוק התחרותי הזה.
היזם שמעוניין להצליח בשוק של השכרת רכב בארץ יעשה בחוכמה ובהגינות אם יבחר בדרך הארוכה ולא בדרך הקצרה. מי שיבנה עסק שיתאפיין בשירות איכותי והוגן יוכל להרוויח בשוק הזה. כדי להצליח אפילו יותר היזם החדש בשוק הזה של השכרת רכב יחפש לעצמו נישה ייחודית שתאפשר לו לצמוח – אולי לאט יותר אבל בצורה בטוחה והגונה יותר.