טיפ ראשון- אם לא ניתן להגיד "כן", אז זה בוודאי "לא"
רבים הקוראים את הפירושים שלי ומכירים אותי מהמאמרים שלי בלבד טועים וחושבים שאני אופטימי מידי. לא פעם אני מקבל מייל בו אני נשאל כיצד ייתכן וכמעט שאין קלפים שליליים בפירושים שלי.
ובכן אמנם אני אישית אכן אופטימי, וכך גישתי, אולם אני רוצה להעמיד את הדברים על דיוקם ולהסביר שאין זה נכון לגבי הקלפים. הקלפים משקפים את המציאות ובמציאות יש יותר מצבים שליליים מאשר חיוביים. במציאות נראה יותר כישלונות מאשר הצלחות. אולם זה לא חייב להיות כך. ברוב המקרים ניתן להימנע מכישלון, מכאב ומאכזבות. ברוב המקרים אנו יכולים לחסוך מעצמנו צער. אולם השאלה היא האם אנחנו מוכנים לעשות, לשנות, לפעול. את התשובה, כל אחד ואחת מהקוראים יצטרך לתת לעצמו ואני רק אגיד שלמרות האופטימיות הזהירה, המציאות פעמים רבות מאכזבת ואנו נגלה שפעמים רבות מידי לאנשים יש נטייה שלא לשנות ולפעול וטיב הקורא, המסר אותו הוא יעביר, לפעמים הם אלו שיקבעו פעמים רבות מה תהיה התוצאה.
אם נתבונן בפירושים של קלפי הטארוט נגלה שפחות מ-25% (רבע) מהקלפים הם קלפים מוחלטים, של "כן" או "לא". שאר הקלפים, למעלה מ-75% הם אינם קלפי "כן" ואינם קלפי "לא". אם כך, מה הם? תשאלו בוודאי.
התשובה היא שאלו הם קלפי מסר, קלפים האומרים לשואל שזה אפשרי, שהוא יכול להצליח, אולם עליו תחילה לעשות ולפעול.
קלפי מסר הם קבוצה של קלפים המהווים את רוב חפיסת הקלפים שבהם אין תשובה של "כן" או "לא". אין תשובה כזו כיוון שהדברים עדיין יכולים להשתנות והשואל יכול, אם הוא רוצה, לפעול ולהפוך את התוצאה לחיובית. כל קלפי המסר מראים שהשואל יכול לעשות את זה, אולם אסור לטעות! זה לא אומר שהוא יעשה את זה, כיוון שהוא צריך להתאמץ, ליזום, לשנות, להתפתח ומעטים האנשים שאכן פועלים כדי ליצור שינוי בחייהם.
שאני מלמד את התלמידים שלי לקרוא בקלפים אני מזהיר שלא פעם האנשים המגיעים אלינו רוצים "תאכלס". הם ישאלו האם תהיה לי זוגיות בחצי השנה הקרובה למשל, וייצפו לתשובות של "כן" או "לא".
אולם ברוב המקרים אין "כן" ו"לא" ואם ייצא קלף כמו ארבעה מטבעות כשנתחיל לענות ולהסביר שהדברים תלויים בשואל ושעליו לעשות עבודה כדי שזה יצליח, השואל הממוצע יקטע אותנו, וקצת בעצבנות יגיד שהוא רוצה "כן" או "לא" ולא לשמוע ברבורים על: "אולי", ו"תראה", ו"שזה תלוי בך". "אני רוצה לדעת האם תהיה לי זוגיות השנה", הוא יגיד בכעס, "בשביל זה אני משלם כסף!"
אם זה קורה, לא צריך להיבהל. הדבר הנכון לעשות בשלב זה הוא להתנצל ולהגיד לשואל: "תשמע, כנראה לא הסברתי את עצמי. התשובה היא בפרוש לא!, לא תהיה לך זוגיות השנה. כך הקלפי אומרים", נמשיך להגיד," אני מצטער בשבילך.."
"אבל מצד שני", נאמר לאחר המתנה קצרה, "הקלפים רוצים לעזור ולהסביר כיצד ניתן לפעול על מנת שכן תהיה לך זוגיות. אם אתה רוצה לשמוע, אשמח להסביר אם לא, אני מאחל לך שנה פורייה בתחומים אחרים" (שמעתי למשל שהשנה מאד כדאי להשקיע בחקלאות) "ובהצלחה...."
אין אדם, שבשלב זה ימשיך לחפש תשובות של "כן" ולא", שלא יעצור ויגיד: "טוב, אז מה צריך לעשות?"
עכשיו תסבירו את המסר של הקלף ותראו לו מה עליו לעשות. הוא יקשיב, יכתוב ואפילו אולי יעשה את זה. קורא בקלפים טוב יכול להטות את הכף ויכול לעזור להפוך מצב של "מסר" ל"כן" אם הוא רק יוכל להבין טוב יותר את המסר של הקלף, למצוא את הדרך להעביר את המסר נכון, ולתמוך בשואל כך שהוא יוכל למצוא את הפתרון.
טיפ שני- למי מכוון המסר כשאנו עושים קריאה לאדם שאינו נוכח?
פעמים רבות כשאנו עושים קריאה לצד ב' (שלרוב איננו נוכח), קריאה אותה אני מכנה "קריאה ריכולית", אנו עומדים מול הקלפים ולא מבינים למי הכוונה. האם הם מסר המופנה לשואל (זה שיושב מולנו), לאדם שעליו נשאלה השאלה, או אולי לנו, הקוראים.
אך לפני שאתייחס לזה יש עניין חשוב שצריך לדבר עליו תחילה: עלינו להבין תחילה האם מותר לשאול שאלה על מישהו אחר ללא ידיעתו, האם זה אתי?
ובכן התשובה היא מורכבת ודעתי היא שאין ספק שלקרוא לאדם אחר ללא ידיעתו הוא דבר פסול. מבחינה אתית, מותר לנו, כקוראים ניטרליים שאינם קשורים לשאלה, לערוך את הקריאה, אולם אסור לנו לעשות שימוש במידע ולהעביר אותו לצד שינצל אותו בצורה כלשהי.
זה לא יהיה אתי לספר לאמא על מצב מערכת היחסים של הבן שלה וחברתו, כיוון שאולי הוא לא רוצה לשתף אותה, אין זה נכון לספר מה מצב הבריאות של אנשים, מה הם מרגישים, חושבים וכדומה. כל זה פסול כי אנו חושפים פרטים אישיים של אדם שלא הסכים לחשוף אותם.
אולם אין זה אומר שלא ניתן לעשות קריאה לצד ב' ללא ידיעתו, פשוט צריך לדעת מה כן מותר להגיד ולמרות שזה נשמע מתפלפל, השורות הבאות יסבירו את זה.
הכלל הגורף אומר שכאשר אנו שואלים שאלה על אדם ללא נוכחותו ומקבלים קלף של מסר, המסר ניתן עבור השואל, ז"א עבור האדם ששאל את השאלה. נכון, הקלף גם מייצג את אותו צד ב', אולם תחילה המסר הוא לשואל.
כך למשל, אם באה אלינו בחורה השואלת מה הבחור שאתו היא יוצאת כשבועיים מרגיש כלפיה ויוצא קלף מסר, כגון חמישה גביעים, הרי שמעבר לעובדה שהקלף רוצה להגיד לאותה הבחורה שהכול בסדר ושהייאוש שלה הוא בלתי מוצדק, הרי שיש כאן מסר והמסר מכוון לשואלת.
כקלף מסר, הקלף 5 גביעים מזהירשלא להיות פסימיים, שלא לראות הכול שחור כיוון שהסכנה היא שכשאנו רואים הכול שחור אנו מתנהגים בהתאם והקלף מזהיר שאם השואלת תתחיל להתנהג כאילו יש בעיה, תתחיל להסגר, להיות פחות שמחה פחות מתקשרת, לבסוף זה יתגשם. זו תהיה נבואה שמגשימה את עצמה ולבסוף בן הזוג, המתחיל לקבל משהו אחר בזוגיות, יעזוב ואז באמת תהיה לה סיבה להיות פסימית.
נכון, עצם העובדה שהייאוש שלה הוא בלתי מוצדק, הרי שפועל יוצא מכך הוא שהבחור מתעניין בה ואולי אפילו מתחיל להתאהב, אולם אין זה אומר שאנו צריכים לשתף את השואל בנתונים האלו. זה יהיה לא אתי ופסול.
כקוראים אנו צריכים לעשות שיקול דעת ולהבין מה עלינו לספר לשואל ומה לא. לשמור את הידע לעצמנו ולעשות את המיטב כדי לעזור לשואל להגיע למקום אליו הוא שואף להגיע.
לסיכום, לדעתי אפשר בזהירות לעשות קריאות "ריכוליות", כיוון שברוב המקרים הקלפים שייצאו יהיו קלפי מסר ומקריאה זו נוכל לעזור לשואל להבין מה עליו לעשות ולעזור לו לקדם את נושא השאלה ולהגיע למקום אליו הוא שואף.
בשבוע הבא, אציג טיפים ועקרונות שימושיים וחשובים נוספים שיעזרו להבין ולערוך את הקריאות שלנו טוב יותר.
להתראות בשבוע הבא,
שגיא
הכותב:
@מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.
את שגיא אתם מוזמנים לפגוש באתר שלו: טארוט חלומות וקצת יותר, או בקורס מבוא לקלפי טארוט המחכה לכם כאן ללא תשלום.