סווט לודג' – איניפי – הבית של הרוח.
טקס הסווט לודג', הוא טקס עוצמתי.המגיע מהמסורת של השבטים האינדיאנים.
הטקס הינו עתיק ובן אלפי שנים.(אחד מתוך שבעה טקסים מקודשים.)
אשר האינדיאנים קיבלו מהרוח הגדולה.והשתמשו בו להשיל את הקליפות ,המכסות את הלב ולהתחבר פנימה.
הטקס מאפשר,מרחב של תפילה והטהרות. וחיבור עמוק, אל עצמה ורפואה פנימית .
ואל הכוחות שקיימים בנו.
הטקס מכיל בתוכו את איכות הריקוד המקודש בין הגברי והנשי –
האש המקודשת (השמש) המשולה לרוח הגברית,עוטפת ומחממת את אבני הבזלת (הדם) אשר באות מעומק אמא אדמה.והוכנסו מתוך כוונה ותפילה. רפואתן נושאת חכמה עתיקת יומין,כשל סבתא חכמה.
מתוך האש נכנסות האבנים אל הבית של הרוח. מבנה הבנוי מענפים דקים המייצגים את הכוחות השונים הקיימים ביקום. (כמו הירח ,הכוכבים, החיות, הצמחים, המים וכו..)
המבנה העגול קרוב לאדמה, ומשול לרחם של האם הגדולה.
על האבנים אני יוצקים מים ועשבי מרפא. מזיעים ומנקים מתוכינו את הרעלים שהצטברו ברובד הפיזי והרגשי.
ושרים שירה מקודשת אשר עוזרת לנו,לשמור אל חיות הרוח שבנו ,לאורך הטקס.
האיחוד והחיבור בין ארבעת האלמנטים – מים אדמה אש אויר.
ובין שני הקטבים,הנשי והגברי,
מאפשר לנו זמן של איזון וטרנספורמציה.
זהו מסע מקודש המאפשר לנשמה לחזור הביתה.
ולהמשיך את דרכה,ממקום נקי יותר.מחובר יותר, שלם יותר עם מעגל החיים.
בתחילת הטקס אנו מתכנסים סביב האש.
ובזמן הזה, מתחילה הכניסה פנימה, של כל אחד מן המשתתפים.
אנו יוצרים מרחב מקודש ,של שקט והתבוננות.והתחברות אל הכוונה איתה נכנס לטקס.
נהוג במסורת לתת טבק ותפילה אל האש.
הטבק הוא צמח, המגשר בין העולמות. בין הרוח לפיזי. ומעלה את התפילות בעשנו אל השמיים.
לפני שנכנסים אל הסווט ,שומר האש של הטקס, מטהר את המרחב. ואת המשתתפים, בעשן
טוב של מרווה או שרפים .
צימחי רפואה אלו מטהרים ומנקים . ומאפשרים לנו להכנס למרחב מוגן.
כמה שיותר נקיים ופתוחים.
מבנה הטקס בנוי מ ארבעה שלבים. במיזוג עם ארבעת הכיוונים - מזרח,דרום,מערב,וצפון.
בכל אחד מן השלבים- נפתחת הדלת של הסווט ואבנים נכנסות אל תוך המבנה העגול.
במרכזו יש בור, המשול לטבור של אמא אדמה, שמזין אותנו ברפואה העתיקה ,בזכרון ובחוכמה שהאבנים מעניקות.
על האבנים אנו יוצקים מים ועישבי מרפא. על ידי נשימה של האדים, אנחנו מקבלים
את הרפואה פנימה ,אל תוך גופנו.
עלידי החום וההזעה, אנו פותחים את ערוצי החיים שלנו.
ומפנים מתוכנו בכל המישורים, את כל מה שאיננו זקוקים לו עוד.
במהלך הטקס אנו שרים שירי רפואה מהמסורת האינדיאנית ומהמסורת שלנו.
שירים אלו, קוראים לכוחות טובים ,הנמצאים סביבנו, לתמוך בנו בזמן הזה.
בסיום הטקס אנו יוצאים מתוך המבנה העגול שהשלנו מאחורינו את הישן.
ונולדים מחדש.
המסע האישי שלי עם הטקס והדרך האדומה החל לפני 4 שנים .
ההתוודעות שלי עם הטקס, קרתה כך, שיום אחד, הוזמנתי עלידי חבר.
אשר חזר ממכסיקו,ובנה על יד ביתו איניפי. וקרא לחבריו לעשות טקס.
שם, חוויתי בפעם הראשונה את העוצמה של הסווט לודג' .
ומצאתי עצמי מחפש אחר איש רפואה, שמעביר את הטקס באופן מסורתי בארץ.
היתה לי הזכות לפגוש את תומר פיין. איש יקר ואהוב. מורה וחבר לדרך.
והתחלתי להשתתף בטקסים ,שתומר מעביר.
לאחר שנה נפתחה קבוצת לימוד שנתית של הדרך האדומה.הדרך האינדיאנית .
והצטרפתי אליה, בעקבות חלום שחלמתי, שבו פגשתי את תומר.
וקיבלתי את המסר ללכת בדרך איתו.
באחד הסווטים(מיני רבים שעברתי) ,פנה עלי תומר, לאחר שקיבל מסר מהרוח הגדלה.
המסר היה ,שעלי לקבל את הטקס וללמוד להעביר אותו לאחרים.
תומר לקח על עצמו לחנוך וללמד אותי. ובשנתיים האחרונות למדתי את רזי הטקס
ועברתי הכשרה להעביר את הטקס לאנשים המבקשים טיהור שינוי ורפואה.
אין לי ספק שהסווטלודג' שינה את חיי נתן לי השראה, לימד וחיזק אותי בדרכי על פני האדמה.
כיום ,אני חי במושב גן יאשיה .בעמק חפר. נשוי באושר לסיון.
ומקיים את טיקסי הרפואה, מתוך כוונה לרפא את האדמה ואת הברואים החיים אליה.
בין אם הם מכים שורש, הולכים על ארבע, או עפים בשמיים.
כי כולנו אחד ומחוברים ותלוים אחד בשני.
הסווטלודג', עוזר לנו לראות ולהזכר בכך.
אהו מיטאקויאסין –כולנו אחד