אתם מכירים את זה שאתם מתקשרים לעירייה ,למשל, עונה לכם מזכירה אוטומטית לא ברורה (שנשמעת כמו השכנה שלך), מדברת חלש או חזק מידי ולוקח שנים עד שאפשר להבין על מה ללחוץ כדי להגיע למענה אנושי הכי מהר. מעצבן? כן. מתסכל? די...
כשכבר מגיע הרגע הנכסף ועונה לכם הפקיד בעירייה, אנחנו כבר נוטפים מעצבים לא?! ואז המסכן חוטף את התסכולים שלנו.
באותו עניין, ראיתי חברה שמוכרת שירותי אספקת מים לבתים פרטים, עם הבטחה שהמים שלהם ללא אבנית. וואלה, מצוין. אני רוצה כזה אמרתי לעצמי. הגיע הזמן להפסיק לסחוב בקבוקים. האוטובוס שעליו התנוססה הפרסומת המבטיחה ברח כשהתחלף לו הרמזור, אבל את 4 הספרות של החיוג המקוצר עם כוכבית קלטתי בלי בעיה (מספר מקוצר זה קטע גאוני לא?!) בלי לחשוב פעמיים, התקשרתי. צליל חיוג. צלצול ראשון, שני , שלישי, רביעי, חמישי... רגע זאת לא חברה גדולה? מה, אני מתקשר לבית פרטי של מישהו? חשבתי לעצמי... צלצול שישי ובשביעי ענתה לי בחורה עייפה קצת. לא שתתה מספיק מים כנראה... היא מסרה לי כמה פרטים על המוצר שלהם אבל כבר ירד לי החשק. מאוחר מדי, סורי. משום מה זה נשמע לי לא רציני כל העסק הזה.
סיוטון באורך 3 דקות תפס אותי כשהתקשרתי לחברת טלפונים גדולה. עם הצלצול הראשון עונה לי קריין עם מוזיקה חדשה ודי מגניבה האמת. משהו בקול הבס של הקריין הרגיע אותי ונתן לי הרגשה טובה. פשוט תחושה נעימה מרגיעה כזאת. מכירים את זה? העניין הוא שאחרי 3 דקות כבר בא לך להתאבד אחרי ששמעת את אותו לופ קרוב ל 15 פעמים. די מספיק, ניתקתי. קיבלתי קריזה, למרות שאני בחור סבלני (שפיות זה עניין יחסי לא?!)
העירייה, חברת המים, חברת הטלפונים - כל אחד בדרכו שלו פספס אותי כלקוח.
במקרה אחד ויתרתי על הקניה מראש ובמקרים האחרים פשוט חטפתי קריזה עם נטייה קלה לחרופה. כבר אמרתי שאני נחשב אדם רגוע? תשאלו את כל מי שמכיר אותי...
מה כל כך הפריע לי? מה היה חסר?
כשאנחנו מתקשרים, באופן טבעי, החוש הראשון שפועל הוא חוש השמיעה. בלי שנשים לב האוזן "מרגישה" עבורנו.
איך זה יכול להישמע אחרת? מהו מענה קולי אפקטיבי?
· מענה עם צליל ברור, נקי ויפה ישמע לנו תמיד איכותי ונעים.
· סאונד טוב = קל וכיף להקשיב לאורך זמן. הנוסחא פשוטה: תן ללקוח סאונד ברמה טובה, תקבל ממנו זמן הקשבה מקסימלי.
· חשוב שיהיה ווליום מתאים עם תדרים שנעימים לאוזן. אחרת, לא ישמעו טוב או שנרחיק את האוזן כי זה יציק לנו במקרה של ווליום גבוה. בכל מקרה כזה ההקשבה שלנו תפגע וכנראה נאבד עניין די מהר.
· קריין או קריינית נעימים, מרגיעים וישירים תמיד יתנו תחושה טובה שיש על מי לסמוך. לא כדאי שהם יהיו תוקפניים ושיווקיים מידי, כי אז בדרך כלל זה נשמע כמו גימיק לא רציני.
· מה עם מוזיקה? חייבים? אם נשים לב מוזיקה נכונה יכולה ליצור את התחושה הרצויה. תווים נכונים, עיבוד מתאים, ביצוע ברמה גבוהה - כולם יוצרים את המנגינה הנכונה עבור המענה הקולי. בדומה למוזיקה בסרטים, בטלפון, מוזיקה היא קריטית על מנת לקבל את האווירה הנכונה. תזכרו, אין מה לראות בטלפון - הכול בנוי על הקול!
· סלוגן מושר, או בלועזית ג'ינגל - יכול לעשות הבדל. במענה קולי עם ג'ינגל העסק מרוויח יותר. השם של החברה נחרט בזיכרון ונהפך למותג באוזני הלקוח. הכי קל לזכור שיר קליט שמתנגן לנו בראש לא?! מוזיקה קליטה בשילוב עם סלוגן נכון עושים את זה. אחרת מי זוכר את שם החברה? (לדוגמא AIG, מי לא מכיר אותם?! בעיקר בזכות הג'ינגל המוצלח) מי אמר שמענה קולי הוא רק קריינות? זה זמן פרסום אוויר חינמי שאסור לאף עסק לפספס, מצד שני הג'ינגל במענה הקולי חייב להיות קצר וקולע אחרת הלקוח מתייבש על הקו.
לסיכום, מענה קולי נכון עושה את שירות משמעותי עבור העסק. כדאי לשקול השקעה במה שהאוזן של הלקוח שלנו שומע. בטלפון לא רואים, רק שומעים. אם כבר שומעים, אז בואו נשמע טוב.
www.bit2bemusic.co.il