מטרתו העיקרית של עיצוב האתר היא לשמש פלטפורמה ייצוגית ומסוגננת לתוכן האתר, והאחריות על היבטיו האסתטיים של אתר האינטרנט מוטלת בדרך כלל על הגרפיקאי. לרשותו של הגרפיקאי עומדות מגוון טכניקות בהן הוא יכול להשתמש בעת עבודתו על עיצוב אתרים.
טכניקה אחת היא יצירת התאמה בין תדמית החברה, המבוקשת או הקיימת, ובין אופני העיצוב בהם יבחר הגרפיקאי להשתמש בעת עיצוב אתרים לחברות. לצורך עיצוב אתר לחברות בעלות תדמית שמרנית, יבחר הגרפיקאי בטכניקות עיצוב אתרים מסורתיות, כגון התאמת צבעוניות סולידית ובחירה בתפריטים פשוטים יותר. עיצוב אתרים לחברות דינאמיות ובעלות מיתוג צעיר, לעומת זאת, יאופיין בגישה אינטראקטיבית ודינאמית יותר, כדוגמת אנימציה ויאפשר "השתוללות" יצירתית.
טכניקה אפקטיבית נוספת של עיצוב אתרים היא העדפת השימוש בתמונות על פני טקסט. תמונות ואמצעים ויזואליים אחרים, כמו אנימציה או קבצי פלאש, מעבירים מסר ברור יותר וקליט יותר. על ידי עיצוב אתרים הנעזר בפתרונות גראפיים אלה, מצליח האתר לתקשר עם הגולש ברמה גבוהה יותר מאשר בעזרת שימוש בטקסט בלבד. תמונות וסרטונים יעלו את רמת ההזדהות של הגולש עם התכנים המוצגים לפניו, משום שהם הופכים אותם לנגישים יותר.
כאשר נדרש שימוש בטקסט תוך כדי עיצוב אתרים למטרות אינפורמציה, יכול הגרפיקאי להשתמש בטכניקת עיצוב אתרים פופולארית הנקראת גרפיקה דינאמית. בטכניקה זו מתייחסים גם אל הטקסט כאל תמונה, כך שלא יהיה פער טכנולוגי או ויזואלי בין האנימציה לבין הטקסט. עיצוב אתרים מסוג זה מאפשר עיצוב גרפי ברמה גבוהה וחווית הגלישה באתר תהיה עשירה ובלתי נשכחת.
מלבד שימוש בתמונות כבסיס לעיצוב האתר, עיצוב אתרים משלב כיום גם אפקטים קוליים. כפי שיכול הגרפיקאי לשלב תנועה ואשליית עומק על ידי שימוש בעזרים של תוכנות גרפיות, קיימת ברשותו גם האפשרות להוסיף נגיעות סאונד בעת הגלישה. הרובד החדש מאפשר לחוויית הגלישה של המשתמש לחרוג מן המימד הוויזואלי, ולספק אינטראקציה נוספת דרך האוזניים.
עיצוב אתרים מוצלח נמדד, בין השאר, באחוזי הצפייה באתר, במספר הכניסות לאתר ובמשך הזמן שמבלה בו הגולש. כפי שראינו, טכניקות ויכולות גראפיות גבוהות הן בעלות חשיבות רבה בתהליך עיצוב אתרים, כמו גם יצירתיות, מקוריות וחדשנות, להן חלק נכבד בלכידת תשומת ליבו של המשתמש.