שיטת הכנסת האתר שלך למאגר המידע של הפורטל (אינדוקס) במנועים אלה שיטת האינדוקס והחיפוש שונה לגמרי משיטת האינדוקס והחיפוש של גוגל. גוגל - מבצע שיטת אינדוקס אוטומטית על ידי רובוט. הרובוט "עובר" על האתר שלך ומכניס אותו למאגר המידע שלו על עפ"י קריטריונים מסוימים שהוא מתוכנת לעבוד לפיהם (ציון, שייכות, קישורים, רלוונטיות ועוד) לעומת זאת בכל מנועי החיפוש בישראל הקטלוג נעשה על ידי אדם שזהו תפקידו (סוקר אתרים), לעבור על האתר שלך, לתת לו ציון מסוים. למעשה הפרסום נקבע על פי קריטריונים כגון תוכן, גרפיקה, עדכניות, עניין לציבור...או במילים אחרות: איכות האתר. הדירוג, ההמלצות, המיקום בדף והציון אותו יעניקו לאתרך תלוי אם כך בחיבתו של הסוקר עם זאת... מרבית האתרים בארץ מתקבלים בסוף למאגר המידע של פורטלים אלה. לא ניתן כמובן לדעת לאיזה מיקום ייכנס האתר שלך (דף 2 או 10) אך כמעט ודאי שהאתר לפחות יופיע. בגוגל לעומת זאת... יכול להיות שהאתר שלך לא ייכנס כלל למאגר המידע, :יוענש" ולא יופיע בגוגל גם אם תקיש בשורת החיפוש את כתובת אתר האינטרנט שלך!. במנועי החיפוש בארץ ניתן לפרסם את האתר שלך בראש רשימת החיפוש כדי להגיע לקהל היעד שלך תמורת תשלום. באיזה מילים? באיזה מנוע כדאי לפרסם? מי מושך אליו את קהל היעד שלך? אלה כבר תשובות שצריכות להינתן ספציפית על ידי מנהל השיווק שלך. לכל אתר קהל יעד שונה, מילות חיפוש רלוונטיות שונות ובעצם קמפיין שיווקי שונה לכן בילתי אפשרי לחלוטין להמליץ כאן על אחד ממנועי החיפוש כמומלץ יותר. מנוע חיפוש נוסף מומלץ הוא : נטקס. נטקס פיתחו תוכנה המאפשרת גלישה אינטאיטיבית באמצעות הקלדת מילה או מונח בעברית בשורת הכתובת של הדפדפן. כחלק מתהליך הגלישה מציעה התוכנה מעיו מדריך אתרים על סמך אותה מילה שחיפשנו. גם כאן ניתן למקם את האתר שלך בראש רשימת החיפוש בתשלום.
מידע כללי על וואלה: וואלה שנחשב בעבר לפורטל הגדול ביותר בארץ מאבד מזוהרו. וואלה עובד בשיתוף פעולה עם פורטל IOL , זאת אומרת שתוצאות החיפוש שמתקבלות בחיפוש ב IOL הם בעצם תוצאות החיפוש של וואלה. מעט נתונים כלליים: · קבוצת- וואלה! מגיעה ל מעל 250,000 איש ביום, ולכ- 850 אלף איש בשבוע. · מספר הדפים הנצפים בחודש עבר לאחרונה את רף 140 מיליון דפים!. · על פי נתוני טלסקר בממוצע כל משתמש אינטרנט שני , נכנס לוואלה! לפחות אחת לשבוע. (47.7% מכלל הגולשים- עפ"י טלסקר 06/02). · קהל היעד של וואלה הוא בד"כ אנשי הייטק, סטודנטים, אנשי עסקים בעלי מקצועות חופשיים, ושכירים. · ממוצע הגילאים של גולשי וואלה נע בין 18-54
מידע כללי על נענע: נענע מבית נטוויז'ן נחשב למנוע החיפוש השני בגודלו בארץ. מאז תחילת שנת 2003 החל נענע בשיתוף פעולה עם Ynet, מבית ידיעות אחרונות, שהוא אתר התוכן והחדשות הגדול והמוביל בישראל. האתר פעיל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע,ומביא לציבור הגולשים חדשות ועדכונים שוטפים, מנוע חיפוש רחב, כתבות שונות, פרשנויות, מדריכי אתרים ,מידע בנושאי פנאי ותיירות ועוד. פורטל נענע נהנה מחשיפה רבה בקרב הגולשים באינטרנט (כ 90 מליון דפים נצפים שונים בחודש) ,
לדעתי האישית בלבד, על סמך ניסיון ומידע שנאסף במשך שנה מלקוחות אינטרפרו קהל הגולשים בנענע מאופיין בגולשים בגיל צעיר: נוער בעיקר.
מידע על נטקס-
קליקות רשת חברתית שמתגמלת את חברייה כספית
נטקס היא תוכנה מוכרת באינטרנט הפועלת באופן הבא: כאשר הגולש מקליד בשורת כתובת האינטרנט שם של אתר, מוצר או חברה בארץ או בעולם, בעברית או באנגלית - הוא מגיע בדרך המהירה, הקלה והפשוטה ביותר ישירות אל האתר המבוקש - זאת, ללא צורך בהקלדת כתובת האתר !
כאשר הגולש מקליד מילת מפתח כללית , בכל צורה אפשרית, בעברית או באנגלית הוא מגיע לאחד ממאות עמודי הקטגוריות של נטקס - לדג': עמוד בנושא "טיסות", "כח-אדם", "פרחים", "ביטוח", "מכוני כושר" ועוד.... בעמוד הקטגוריה מרוכזים עבור הגולש כל האתרים הרלבנטיים לנושא המבוקש, מהארץ ומהעולם.
מידע כללי § מאות אלפי משתמשים קבועים במערכת - מעל 2,000,000 הורדות תוכנה ! § כ-1,500 משתמשים חדשים נוספים מידי יום § כ - 1,000,000 גולשים פעילים מידי חודש § מעל ל-25 מיליון חיפושים מתבצעים במערכת מידי חודש § עשרות חלונות חיפוש נוספים באתרים מובילים: MSN, אינטרנט זהב, Start, ערוץ הילדים, NFC ועוד... § חדש ! Netex built-in - כ-400,000 בתי אב המחוברים לרשת באמצעות אינטרנט זהב, נהנים משירות netex ללא צורך בהורדת תוכנה - ישירות מתוך חלון הכתובות שלהם !
קהל היעד של המשתמשים לטענת סמנכ"ל השיווק של נטקס הם גולשים מכל טווח הגילאים.
מידע כללי על תפוז תפוז אנשים עובד בשיתוף פעולה עם מעריב אינטרנט. האינדקס בתפוז אנשים מונה למעלה מ- 60,000 אתרים רשומים וכ-3,500 קטגוריות שונות לחיפוש נוח ויעיל, מביאים לתוצאה של למעלה מ 250,000 חיפושים ביום
נתונים - לפי נתוני מדד נילסן נט רייטינגס מחודש יולי 2002, באתר למעלה מ- 600,000 גולשים מהבית בחודש (ללא מקומות עבודה, בתי ספר ומוסדות). בכל חודש נצפים בתפוז אנשים, למעלה מ55 מליון דפים. תפוז אנשים נחשב לאתר "הדביק" ביותר מכל האתרים האחרים בישראל, כלומר הגולש הממוצע נשאר באתר תפוז כ- 80 דקות בכל גלישה, זמן ארוך בהרבה מהמקובל, הודות לשירותי הקהילה והטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום בארץ.
פרופיל גולשים: קהל היעד של תפוז אנשים מורכב ברובו ממעמד סוציו-אקונומי גבוה ובעל מעורבות חברתית גבוהה. 43% מהגולשים הם בעלי מקצועות חופשיים, אחוז גבוה לאוחזים בתפקידי ניהול (22%), ורוב לאקדמאים בעלי השכלה של 13 שנות לימוד ומעלה. 74% מכלל הגולשים מצויים בטווח הגילאים 18-44
|