קידום אתרים הוא שיטה שנולדה כאשר גוגל הגיחה לעולם. בהתחלה עם התבססות האינטרנט בעולמנו, החלו לפרוח להן חברות בניית אתרים. לאחר שעסקים הבינו שהמיקום בתוצאות החיפוש של גוגל הם התחילו לחשוב מה ניתן לעשות על מנת שהאתר שלי יהיה במיקום גבוה יותר משל המתחרה שלי. טוב הוא אתר גדול יותר אבל איך גוגל יודע? חברות ועסקים רבים חיפשו חברת בניית אתרים שיודעת לבנות להן אתר תוכן גדול, עם הרבה תוכן איכותי בכדי שגוגל ידרג אותן גבוה בתוצאות החיפוש שלו.
לאחר שהיו להם אתרים גדולים יותר משל מתחריהם ועדיין הם לא הצליחו להתקדם ולהיות ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, הם חשבו לעצמם - יכול להיות שכל עבודת קידום אתרים שעשיתי ע"י בניית אתר תוכן גדול ואיכותי לא הספיקה אז מה עוד ניתן לעשות? איך יודע שהאתר של העסק המתחרה שלי יותר גדול משלי? יכול להיות שבשל הותק שלו? הרי הוא בשוק 5 שנים ואני רק שנתיים. אז מה ניתן לעשות? פנה אותו העסק לחברת בניית אתרים עם קידום אתרים וביקש את עצתם. בתמורה חברת בניית האתרים מצאה לו דומיין חזק עם ותק שהיה של עסק מתחרה גדול נוסף שלו שפשט את הרגל. הארכיונים הראו שאותו דומיין הצביע על אתר גדול עם המון תוכן באותו הנושא ממש. חברת בניית האתרים רכשה בעבורו את הדומיין והוא פשוט שינה את שם הדומיין של האתר שלו.
אותו בעל עסק הצליח אז להתקדם כמה שלבים ולאחר כשבועיים צנח משפר שלבים חזרה בתוצאות החיפוש. אין מה לעשות אמרה לו חברת בניית אתרים אחרת שהתמחתה בהחלפת קישורים איכותיים, לאתר שלך אין מספיק קישורים איכותיים נכנסים אליו. אז חיפשו חברות של קידום אתרים בגוגל שמתמחות בהחלפת קישורים והנ"ל היו להם רשימות תפוצה להחלפת קישורים. מחליפי הקישורים אוהבים להחליף איתי לינקים, כך אמר להם בעל החברה, מקדם אתרים ותיק שעסק במקצוע בניית אתרים עם קידום אתרים עוד מימי ראשית האינטרנט, הקישורים שלי, כך אמר נחשבם לכאלו עם PR גבוה ואני לא מוציא יותר מדי קישורים ממקום אחד. הוא גם ניהל כמה אתים גדולים של חברות בניית אתרים אחרות כך שהיו לו המון קשרים גם מחוץ לאינטרנט. לאחר מספר שבועות עלה העסק של אותו פלוני לראש העמוד הראשון בגוגל עבור רוב תוצאות החיפוש הרלוונטיות וזה היה מחזה מלהיב.