ברכבים, מיכל הדלק ממוקם בחלקו האחורי של הרכב שהוא צידו השני של מיקום המנוע לכן דרושה משאבת דלק שתעביר את הדלק ממיכל הדלק אל המנוע. ישנם שני סוגי משאבות דלק בשוק. משאבת דלק מכנית, שעובדת ברכבים עם קרבורטור, ומשאבת דלק אלקטרונית שמיועדת לרכבים עם הזרקת דלק.
משאבת דלק מכנית מותקנת ברכבים ישנים בד"כ רכבים מודל עד תחילת שנות ה 90.
ברמת העיקרון קרבורטור הוא מכניזם אשר מעביר דלק בעזרת ואקום אל המנוע. אותו ואקום גם מעביר את האוויר שעוזר לבעירת הדלק לכן דרושה עזרה נוספת לקרבורטור בהעברת הדלק אל המנוע וכאן משאבת דלק מכנית נכנסת לתמונה. בגלל שהמשאבה מפעילה כוח שאיבה על ידי ואקום, משאבות דלק מכניות בד"כ ממוקמות בצידו של המנוע ומנהלות למעשה את סיבובי המנוע.
הזרקת דלק אלקטרונית היא מערכת המעבירה כמות מדודה של דלק אל מיכל הבעירה של המנוע. המערכת נשלטת על ידי מחשב שגם מנטר רכיבים נוספים הקשורים להעברת הדלק והבעירה. משאבות דלק אלקטרוניות לא משתמשות בכוח הואקום כדי לשאוב דלק אל המנוע, לכן הן צריכות להיות ממוקמות ישירות במקור, והמקור הוא כמובן מיכל הדלק. קיימים רכבים שמשבת הדלק ממוקמת לצידו של מיכל הדלק. המנוסים בינינו יבחינו בכך על ידי שמיעת רעש מהומהם שבא מצידו האחורי של הרכב.
תקלות במשאבות הדלק אינן דבר שכיח במיוחד אם מדובר על משאבות דלק אלקטרוניות. בדרך כלל כאשר משאבת דלק קורסת עקב תקלה כלשהי המכונית פשוט תחדל מלהגיב ולא תניע כאילו נגמר הדלק.
איך נדע שמדובר בתקלה במשאבת הדלק? פשוט מאוד, אם אנו יודעים בוודאות שקיים דלק במיכל אז ניבדוק אם מועבר דלק בקצה המערכת של העברת הדלק. אם לא מועבר דלק למנוע סימן שהתקלה היא במשאבה.
לעומת משאבת דלק מכנית, החלפת משאבת דלק במנוע עם הזרקה, משמע מערכת דלק אלקטרונית יכולה להיות די מסובכת. חלקן יהיו ממוקמות עם גישה מתחת למכונית, באחרות הגישה תיהיה מתוך המכונית עצמה בעזרת פאנל מיוחד המכסה ומסתיר את המשאבה. בכל מקרה, ברוב המקרים יש לנתק או להסיר תחילה את מיכל הדלק לפני שניתן לגשת בכלל אל משאבת דלק אלקטרונית.
לסיכום, ככל שהרכב יותר חדיש יותר קשה להתעסק עם משאבות דלק.