|
|
|
|
|
הרוזן ממונטה כריסטו-ביקורת-עידו ריקלין-ת ב שבע-בצ א תל אביב
|
|
|
613הרוזן ממונטה כריסטו-עידו ריקלין-תיאטרון באר שבע-בצ"את"א613
צילומים-אלי ליאון
למרות שעברו כ 6 חודשים מהעלאת הצגת "הרוזן ממונטה כריסטו" בתיאטרון באר שבעלא יצא לי לראותה בזמנו וכעת ,כאשר היא הגיע לתל אביב מחלק אני איתכם הקוראים אתרשמי ממנה.
אלכסנדר דיומא האב הנו סופר צרפתי שכתב מעל ל200 ספרים, רומנים, שיריםוכו'.
הוא התפרסם בעיקר לאחר שכתב את ספרו הידוע"שלושת המוסקטרים".
לאחר מכן ב1844 כתב את "הרוזן ממונטה כריסטו"רומן שנחשב לספר הטוב ביותרשלו.
הרעיון לכתיבה בא לדיומא כאשר הגיע לידיו יומן המשטרה עם הסיפור.
עלילת הרומן מתרחשת בתקופתו של נפוליאון בונפרטה ורבים ראו בו ספר הרפתקאותלנוער אך הוא מטפל גם בעניני צדק, נקמה וגמול לעוול שנעשה.
הוא עוסק במלח בן 19 בשם אדמונד דנטס שביום חתונתו מואשם ללא הצדקה ובסיסבעבירה פוליטית ולמרות הבטחת התובע המלכותי לשחררו נכלא למאסר עולם.אחרי 14 שנה הואמצליח להמלט מבית הסהר ע"י החלפת זהותו עם חבר לתא שמת.החבר בטרם מותו מגלה לו מקוםמסתור של אוצר ענק.
לאחר שנמלט ומוצא את האוצר הוא הופך לאיש מכובד ומאמץ לעצמו את השם הרוזןממונטה כריסטו על שם האי בו היה המטמון ועושה הכל כדי להתנקם בתובע ומשפחתו.הואעושה זאת בצורה מתוחכמת.הענינים לא מתפתחים כפי שציפה ולבסוף הוא מותר ויתורחלקי.
עידו ריקלין עיבד את הרומן וביים את ההפקה הנוכחית בתיאטרון באר שבע.
הרומן המפורסם זכה לעיבודים שונים בתיאטרון, בקולנוע ובטלויזיה ובכל עיבודהדגש הושם לכיוון אחר.
בהפקה הנוכחית של ריקלין יש פרטים רבים שאינם זהים למקור אך זה לא מפריע להפקהלהיות מעולה,מענינת ,על רמה גבוהה ביותר, אלא להפך זה רק עזר לה.העיבוד הגביר אתהקצב,פישט את העלילה,צימצם את הרומן הענק,ויתר על דמויות לא נחוצות והפך את ההצגהלמרות ארכה כשעתיים וחצי למענינת ביותר,זורמת,מלאת קצב,מתח,דריכות,מלאת המצאות,רעיונות והברקות נהדרות. פנינה מקסימה לא שיגרתית.
אקדים ואומר שאני מעריך מאוד את עידו ריקלין כבמאי ומעבד וכבר הבעתי את הערכתיאליו לפני כמה שנים בהזדמנות וצורה אחרת.
יש לו צורת בימוי מיוחדת,עיקבית ומעולה בה הוא משתמש בצוות העומד לרשותו הןלמשחק,
הן לתפאורה והן לפעולות אחרות על הבמה,דבר שמשאיר ראשית סימן היכר שזו עבודתוושנית הופך את בימוייו למענינים,מלאי הפתעות,תמונות יפות מיוחדות וחריגות,תאוהלעיניים.
נאמן לצורת הבימוי שלו, גם כאן שחקניו ממלאים יותר מתפקיד אחד לפעמים מנוגדיםבאופיים.כל הצוות הגדול והמעולה 10 שחקנים ועשרות תפקידים משוחקים מצויין ואיןאפשרות לפרט את כולם.
כתב את המוסיקה המצויינת דורי פנחס .עיצבו את התלבושות היפות והמרהיבות אורןדר ואינגה ברבה והתפאורה הכוללת כלי שיט -נטע הקר- כאשר יתר אביזרי התפאורה הם פריהמצאותיו של הבמאי.התאורה המעולה היא של עדי שמרוני
אציין כמה מהתפקידים בלבד. הגיבור הראשי-אמיר קריאף שהוא קורבן תחכומיםפוליטיים, מעונה,סובל,חרותו נשללת ממנו על לא עוול בכפיו והוא רוצהלנקום,להרע-לזרוע רוע תחת רוע,לא רק באיש שגרם לו עוול אלא לכל משפחתו וקרוביו.משךמסע הרפתקאותיו לקראת הסוף הוא משנה את דעותיו ומגיע מקיצוניות אחת לשניה.
משחקו של קריאף מדויק,בנוי בפרטי פרטים.יש שינוי קיצוני מהתנהגותוההתחלתית,
במחשבותיו,מעשיו ובהתנהגותו הסופית.הוא מראה כל זאת במשחקו בצורה נפלאהוהראויה לציון.
הוא צמה לנקמה,שחצן ומתנשא כרוזן אך כאיש פשוט,איש עממי, מלח ביסודו הוא נרתעמכך ואינו מסוגל להיות נקמן ולנהוג לפי הכלל "מידה כנגד מידה" ובסופו של דברסולח.
יוסי צברי בשלושה תפקידים וביחוד כעלי משרתו של הרוזן מצויין.
הוא הציע את עצמו לרוזן להיות משרתו ואנו חייבים תודה לאדונו על כך שבחר בוולא באחר.
צברי נפלא, רב גווני,רב פעלים,יודע הכל,הופך למרכז כל פעם שמדבר או עושה תנועהכל שהיא.
בגירסה של ריקלין הוא דברן,אינו שותק לעומת היותו עילם במקור, דבר שאלהששומעים אותו -הקהל- מרויחים מכך.
אלון אופיר הוא התובע המלכותי. בדמות זו הוא חזק,יהיר,שפל בפגישתו הראשונה עםהמלח ונכנע,מציאותי, סובל ומשלים עם גורלו בפגישתו עם הרוזן. הוא משחק לא פחות מ7תפקידים אפיזודיים קצרים שונים ומגוונים בכשרון רב ביותר.
משתתפים עוד בהצגה רון ביטרמן,יונית טובי,אורן כהן,צבי סהר,נילי צרויה,ירמירייך ומרינה שויף כאשר כל אחד מהם ממלא בצורה טובה מאוד בין שניים ל7-8 תפקידיםשונים.
לראות או לא לראות:עיבוד והפקה מעולים,בימוי מקסים שופע דמיון מסחרר,צוותשחקנים מוכשר ונהדר.חויה בלתי נשכחת.מומלץ בחום לוהט.
נכתב על ידיelybikoret-אלי ליאון , 22/2/2010 08:41
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret
|
|
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה
|
להקת פופ ודיסקו משנות ה80
|
להקת פופ ודיסקו משנות ה80
|
|
אלברט כהן שר שירי מחזמרים
|
מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני.
הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.
|
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.
|
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.
|
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.
|
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר.
זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.
|
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים
כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו
|
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.
|
|
|
|
|