לאחרונה ניתן לזהות מגמה ברורה שבה תהליכי אימון אישי חורגים את הספרה הארגוני. בשנים האחרונות אנו עדים לריבוי כנסיםהמתמקדים בנושא שירות לקוחות על היבטיו השונים. בעת האחרונה שבה ארגונים וחברaותחוות מיתון עולמי, חברות שוקדות על פיתוח יצירתיות, חדשנות ותהליכי פיתוח מנהלים –הכל על מנת לשפר את התוצאות העסקיות עד כמה שניתן. אחד הכלים שארגונים משתמשים בהםעל מנת להגביר את יצירתיות העובדים והמנהלים הם שירותי אימון אישי, שירותי יעוץ ארגוני וכמובן שירותי פיתוח מנהלים.
ידוע כי אחת הדרכים להגברת פרודוקטיביות היא לשנות אתמוקד תשומת הלב של העובד מביצוע המכירה לבניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח.כיועצת ארגונית אני יודעת שתהליכי יועץ ארגוני הנשענים על כלי Coaching תורמים רבותלפיתוח וחיזוק נאמנות רגשית של הלקוח ,נאמנות שתביא להגדלת היקף הקניה ולהישארותלזמן ממושך יותר במקום הקנייה.
בתהליך יעוץ ארגוני מבוסס Coaching אנו מנחים את אנשי המכירות לאתר את צרכים הרגשיים של הלקוח בעת הקניה ולפתח את הנאמנותהרגשית של הלקוח.
כלי אימון אישי לשימור לקוח
על מנת לפתח מערכת יחסיםמקדמת מכירות עם הלקוח מומלץ לנקוט את הצעדים הבאים:
- אימון אישי לעובדים -
השקעה בתהליכי יעוץ ארגוני ותהליכי פיתוח עובדים בארגוןתביא לחיזוק המחויבות שלהם לחברה להגברת המכירות.
- בדיקת צרכים-
על החברה לעשות בדיקת צרכי ורצון לקוחות. לעתים ניתן, ולו רקבאמצעות תשאול מתאים, לבדוק עם הלקוח מהם רצונותיו והערותיו באשר לתהליך השירותבחברה ופיתוח מוצרים.
- הפתעות -
כדאי ליצור מעת לעתלהפתיע את הלקוח במבצעים מיוחדים שישמרו על ביקוריו בחברה כמה שיותר.
- מנגנוני ניתוח -
רצוי לפתח כלים טכנולוגים שיאפשרולנתח ממצאים של תשאול לקוחות ויאפשרו מתן מענה הולם ללקוח.
אימון אישי ולוויעובדים בארגונים קמעונאים שעוסקים במכירת מוצרים ללקוח יסייע בפיתוח רגישות ללקוח,ונאמנות שתביא לביקורים חוזרים ונשנים במקום וכתוצאה מכך להגברת המכירות.