נרגש , החלטת לפרסם את הבית באינטרנט למכירה , שווי המציאה נע בין 150,000 $ לטיפה יותר ,
נכנסת לדף חיפוש וכתבת "לוח" , שמח וטוב לב ניגשת לתוצאה הראשונה: "לוח חינם" , נרשמת , פרסמת וכשבאת לשלוח את המודעה ללוח קיבלת תשובה שכתוב בה שעלייך לשלם 38 שקלים (פחות או יותר) עבור המודעה , למען ההוגנות נגיד שישנו אתר אחד שמאפשר פרסום בחינם אם ההודעה אינה מובלטת (לוח יד שנייה).
בכל מקרה , מאוכזב אתה יוצא מנישת ה"לוח" לאחר שעברת על כל הלוחות וגילית שבכולם מסתתר אותו טריק וש"חינם" זה לא בדיוק בלי כסף, אתה חוזר לדף החיפוש וכותב "לוח חינם" , תוך 3.2 שניות צצות מודעות רבות של לוחות חינם , למרבה המזל עברת את כולם בחיפוש הקודם בערך "לוח" ולכן אתה נמנע הפעם.
פרסום כוזב של ה"חינם" באינטרנט הפך לשם דבר בישראל , מבחינתנו כאזרחים הדבר תואם את נורמות המסחר ההגון באינטרנט, לצערנו אין דרך למנוע את זה !!!
האומנם?
ישנה דרך אחת יעלה למנוע את הפרסום הכוזב , הפיכת הלוח מלוח של מוכרים (ונחזור למוכר הראשון שפירסם למכירה ב150,000$ ואמר מה זה כבר 38 ₪ לעומת הרווח שאני הולך לעשות) ללוח של קונים , אותם קונים לא ישלמו עבור פרסום מודעה , והמוכרים , אף אחד לא הבטיח להם שיהיה חינם , אתה רוצה למכור? אתה משתמש בשרותי התיווך של הלוח ? תשלם...
לוח הקונים הגדול , הוא הלוח האידיאלי , אם עד עכשיו דיברנו על הבטחות סרק, הלוח הזה מונע מצב של פרסום מודגש או מובלט, הכל אחיד , אין נגיעה ללקוח, המערכת תבצע הצלבה בין הקונה למוכרים האידיאלים ובכך תבטל את הצורך בהדגשה.
לסיכום, לוח קונים ברשת האינטרנט הוא לוח אידיאלי , הוא באמת חינם ולא מבטיח דברים שאינו יכול לקיים , הקונים מקבלים התחייבות לחינם בלי שיבזבזו את זמנם בכתיבת ההודעה שוב ושוב והמוכרים יודעים מראש שאין תחרות הבלטות ומשלמים סכום סמלי עבור הפרסום.
אתר זה לכשיקום יהיה בית לקונים ברשת ויהווה מקור ללוח חינם אמיתי למוצרי יד שניה או כל דבר אחר.
דוגמא לאתר כזה אפשר לראות בהמלצת המחבר.זה לא עולה שקלים רמי, זה עולה בהתמדה