קיטרינג באולמות אירועים
ועוד עשרות מרכיבים הגורמים לארוחה להפוך לחוויה שלא תישכח במהירה. "אנחנו עובדים עם השף. כאולם אירועים שמנסה לשמור על השם והרמה שלו, אני לא מוכן להכניס למטבח שלי קייטרינג שאין לו שף מזוהה מפני שעל איכות ומוניטין אני לא מוכן להתפשר ".
אלדד אהרוני מאד ממליץ לבני הזוג לעמוד על כך שהשף יהיה נוכח ויעבוד במהלך הגשת האוכל, מפני שהטאץ' המקצועי שלו עושה לעיתים קרובות את ההבדל בין אוכל איכותי לאוכל יוקרתי באמת.
"אני חייב לעמוד מאחורי השף שלי בגלל ההבטחות שנתתי לזוג" אומר בהקשר זה אלדד אהרוני. "רק שף מזוהה וקייטרינג איכותי יכולים לעמוד בהבטחות שנתתי לזוג, ולכן שמי תלוי בקייטרינג אותו אני מביא". אלדד אהרוני מוסיף כי האמינות היא התכונה הכי חשובה בתחום הזה, "אז אולי אני בתור מקום מוציא יותר בשביל לשמור על רמה, אבל אני מונע בכך הרבה מאד תרחישים לא נעימים".
לזוגות שבוחרים בכל זאת שלא לעבוד עם שף מזוהה ולחסוך בכך את עלויותיו ממליץ אלדד אהרוני לערוך תחקיר מקדים על טיב האוכל שמגיש המקום באינטרנט, לצלם את המנות שהוגשו להם בטעימות, לצרף לחוזה את התפריט שיוגש בחתונה עם צילומי המנות, וחשוב לא פחות, למנות אחראי מקרב החברים או בני המשפחה שילווה את בני הזוג מהטעימות עד ערב החתונה. "רמת האוכל היא כל כך מרכזית בחתונה, והפוטנציאל לרווחים מהורדת האיכות של האוכל כל כך גדול, ששווה להקצות לפיקוח על רמתו את מירב המשאבים והמאמצים" אומר אלדד אהרוני.
לא כולל שירות
פאר האולם ואיכות האוכל הינם מרכיבים חשובים ביותר, אך שירות לוקה יכול להעיב בקלות על שניהם. זוגות רבים לא מודעים כלל לסיכון הטמון בצוות מלצרים ומתאמי חתונה לא מיומנים. היענות איטית לצורכי האורחים, איחור בהגשה, יחס לא מקצועי אל המוזמנים, והיווצרות חיכוכים ובלאגן על רצפת האירוע הם מנת חלקם של מי ש"זכה" בשירות של צוות לא מיומן או חסר.
"התשלום שמוציאים האורחים על האירוע גורם לציפייה לשירות ויחס טוב. המוזמנים מצפים שהמלצר יכיר את המנות שבתפריט, וישתדל לספק את מבוקשם במהירות ויעילות" אומר אלדד אהרוני.
גני אירועים
לדברי אלדד אהרוני אחת הטעויות הנפוצות אצל בני זוג היא לרכוש את השירותים לחתונה מספקים רבים, שנבחרים פעמים רבות על פי מחירם. פעמים רבות צוותי אולם האירועים והקייטרינג הנבחר לא מורגלים לעבוד יחד, וכך נוצר חוסר תיאום וחיכוכים העלולים לפגום באיכות השירות. יתרה מזאת, האחריות לכשלים שונים עלולה להיות מושלכת מהאולם אל צוות הקייטרינג ולהיפך, מה שלא משפר את רמת השירות ביום החתונה, ומקשה גם על הדרישה לפיצוי לאחר האירוע.
איפה המלכודת? שירותי קייטרינג לא איכותיים נסמכים פעמים רבות על צוותי מלצרים לא מיומנים. חלק מהמלצרים עלולים להתגלות ביום החתונה כבני נוער, וחלקם כעובדי קבלן המתוגמלים ביד קמוצה על מאמציהם, ורמת השירות שהם מעניקים ניכרת לעין בהתאם. מדוע זה קורה? מפני שמשכורתיהם של המלצרים ניתנות על ידי המקום או הקייטרינג המעסיק אותם. אם הדבר לא מוכתב מראש, קיימת סכנה כי אותם ספקים ינסו לחסוך כספים על גבם של בני הזוג, ולגרוף לכיסם עוד כמה אלפי שקלים על הדרך.
הפתרון - "חשוב מאד להקפיד בחוזה על התחייבות של המקום להקציע מלצרים לפי מספר האורחים המגיעים בפועל" אומר אלדד אהרוני. "חסרונם של מלצרים עלול לגרום לחתונה המושקעת ביותר להיראות מוזנחת ומתסכלת. מומלץ לציין את זהותו המדויקת של הקייטרינג אשר ישרת את בני הזוג, לציין מי אחראי על טיב המלצרים (הקייטרינג או האולם) ולציין שצוותי המלצרים לא יורכבו מבני נוער ומעובדי קבלן".
לדברי אלדד אהרוני אולמות המספקים בעצמם את הקייטרינג, או עובדים עם שף מזוהה האחראי על גודל הצוות ורמתו, מספקים ברוב המוחלט של המקרים שירות
איכותי כמובטח. גם פה היקר יותר, עשוי להתגלות כזול, והרבה פחות מדאיג ומתסכל.
הונאת האלכוהול
יין ישמח לבב אנוש, והאלכוהול הפך עם השנים לאחד המרכיבים החשובים של כל חתונה בישראל. "למרות האזהרות והסיפורים החוזרים ונשנים על תחמנות בתחום המשקאות, זוגות ישראלים רבים עדיין נופלים קורבן לפחים סביב הבר ומשקאותיו" אומר אלדד אהרוני.