כבר מזמן אינטרנט הפך לזירת פרסום שבאמצעותה החברות מקדמות את מוצריהן לשוק הישראלי ובינלאומי. נכון להיום - כמעט כל סוג פעילות עיסקית מפורסם איכשהו ברשת אינטרנט לפחות באמצעות האופציה של פרסום חינם. כמו כן נוצרו כמויות אדירות של שיטחי פרסום, פורטלים מגזריים וכדומה שמשמשים את הגולשים למציאת המידע הנחוץ להם. כלומר - אינטרנט הפך להיות כלי פרסום עם פוטנציאל עצום בעל תחונות ספציפיאות משלו והכלי הזה מסוגל להתחרות בכל אמצעי הפרסום הקונוונציונליים אך לעומתם לא דורש השקעות גדולות ותקציבים שבשמיים. עלייה מתמדת בכמות הגולשים והופעתם של מדיות פרסומיות חדשות - הם הגורמים העיקריים להתרחבות של שוק פרסום באינטרנט.
תחום הפרסום באינטרנט ניתן לחלק לשלושה מרכיבים עיקריים:
1. קידום אתרים וקידום עסקים במנועי חיפוש - SEO
2. פרסום באמצעות באנרים
3. פרסום קונטקסטואלי
למרות ששירותי SEO בקידום אתרים קשה לייחס אל תחום הפרסום אך דווקא הם בדרך כלל זוללים את רוב תקציב הפרסום ובמקרים מסויימים - את כל תקציבי הפרסום שהוקצו כדי לקדם את העסק באינטרנט.
במקרה והחברה לא הצליחה לקדם את האתר שלה לדפים הראשונים של מנועי החיפוש במילות הפתח הנדרשות מופיע סעיף חדש בהוצאות החברה לפרסום באינטרנט - פרסום קונטקסט ואלי. סוג הפרסום הזה הופיע לראשונה בתחילת שנות 2000 ותוך כמה שנים של התפתחות פרועה נהיה הכלי ההכי פופולרי של פרסום ברשת אינטרנט. האיתרון הבולט של השיטה הזאת כרוך באפשרויות היוצאות דופן של מיקוד המודעה שלכם אל קהל היעד המתאים ביותר. כאשר מסע הפרסום מתנהל באמצעות פרסום קונטקסט ואלי קיימת אפשרות להציג את מודעת הפרסום רק לגולשים שלמשל הקלידו בשורת החיפוש ביטוי ספציפי שמתאים לתחום הפעילות המתפרסם. כמו כן ניתן בדרך כלל לכוון את תצוגתה של המודעה בהתאם למיקום הגיאוגרפי של הגולש וגם על פי תזמון לפי שעות היממה הספציפיות.
בניגוד לפרסום קונטקסטואלי פרסום באמצעות הבאנרים הופיע ברשת הרבה יותר מוקדם אך איבד לאט-לאט את הכח שלו עקב כמה סיבות- רשתות הבאנרים היו חסרות אפשרות מיקוד מתקדם כמו רשתות פרסום קונטקסטואלי, גדלים הבאנרים היו שונים להצגה במקומות שונים והעיקר - בעוד זמן מה הגולשים פיתחו "מחלת עיוורון" לבאנרים ופשוט הפסיקו להגיב על כל ציור גרפי ואנימציות הממוקמים בדפי האתרים ובנוסף חלק גדול מהם התחיל להשתמש בתכנות לחסימת הבאנרים ופרסומות מסוג אחר. כמובן מורכבות יתר של פרסום באנרים והוצאות נוספות על יצירת הבאנרים עצמם גם לא הועילו לשיטה. בכל זאת פרסום באמצעות הבאנרים בזכות ה"צבעוניות" שלה לעומת מודעת טקסט קצרה בפרסום קונטקסטואלי נראת הרבה יותר מושכת ובעיקר משתמשים בבאנרים כאשר יש צורך בקידום תדמית החברה. במקרה ואתם מתכוונים לקדם את החברה שלכם או בראנד חדש - אין כלי יותר מבליט מאשר באנר יפה עם אנימציות מתקדמות.
ברור שתחום הפרסום באינטרנט כולל הרבה כלים מעבר לאלא שנזכרנו בהם בכתבה. קיימות ומתפתחות אופציות נוספות רבות כמו למשל העלאת סרטוני וידאו, פרסום במשחקים ONLINE, פרסום בבלוגים ורשתות חברתיות אך כרגע התקציבים שמושקעים בתחומים הללו הרבה יותר נמוכים.
בנפרד כדאי לציין גם את האופציה של דיוורים פרסומיים באמצעות דואר אלקטרוני. היום נהוג להתייחס לדבר כאל שליחת דואר זבל לכל מיני כתובות דואר אלקטרוני. השיטה הזאת כמובן מאוד יעילה במקרים מסויימים אבל בכל זאת איננה מתאימה למסע פרסום אפקטיבי וממושך אלא אם כן מדובר במוצר או הצעה חד-פעמיים. חוץ משליחת דואר זבל קיימת אופצית פרסום בכל מיני רשימות תפוצה לפי נושאים שקהל היעד שלהם נרשם על המשלוח באופן עצמאי.