נכתב על ידי: קישורית מענה טלפוני לעסקים
תאריך: 05/06/2011
בחזרה למאמר

הדפס את המאמר


בדיון שנערך לאחרונה בכנסת, כפי שדווח ב-YNET, נאמר כי באם חברות הסלולר לא תפעלנה לקצר את פרקי זמני ההמתנה במוקדי השירות הטלפוניים, תקודם חקיקה (אותה מקדם מזה זמן ח"כ איתן כבל) שתטפל בנושא ותחייב מענה, תוך שלוש דקות.

נדרשת רגולציה ברמת השירות

באופן כללי, הצעת חוק שכזו הינה מבורכת.
חברות אלו, שחרתו בעבר על דגלן ססמאות דוגמת "הלקוח תמיד צודק", או "שירות זה הכול", מתייחסות ללקוחותיהן כקהל שבוי. זאת מתוך הידיעה שהלקוח מרגיש שאין הבדל גדול בין החברות השונות ולכן לא יפגין מאמצים מרובים להתנתק משירותיהן.

בשוק בו התחרות לא נוצרת באופן טבעי, על הרגולטור לבצע רגולציות, הן ברמות המחירים והן ברמות השירות. בכל הנוגע למחירים, בוצעו רגולציות רבות לטובת הצרכן כמו ניוד המספרים, משך ההתחייבות, אופן ניסוח ההסכם ודמי הקישוריות.
כעת, נדרשת גם רגולציה ברמת השירות הניתן, אולם עליה להיות חכמה והגיונית.

הצבת רף מענה ממוצע בחתך של שעה על פני חודש

התייחסתי לכך בעבר, בפוסט אודות בדיקתו של ערוץ 10 את זמני ההמתנה במוקדי השירות של HOT ו-YES. הצעת חוק המציבה רף עליון לזמן המתנה על הקו, איננה הגיונית, שכן היא לא לוקחת בחשבון עומסים נקודתיים, אותם לא תמיד אפשר לצפות כמו תקלה, או מבצע אטרקטיבי אצל המתחרים.

לכן, יש לבנות זאת בצורה חכמה – רף מענה ממוצע בחתך של שעה על פני חודש, שיבחן למעשה שעות יום שונות ויגדיר עבורן חתך ממוצע, בו תהיינה החברות חייבות לעמוד. כלומר, ממוצע המענה לאורך כל החודש מהשעה 08:00 עד 09:00 בבוקר, מהשעה 09:00 עד 10:00 בבוקר וכן הלאה. כמובן שיהיו הבדלים בין שעות הבוקר, הצהרים והערב וכאן יעילותה של שיטה זו במדידת זמן ההמתנה הממוצע הנדרש, באופן הלוקח בחשבון עומסים ודינאמיות של מוקדי שירות.

בנוסף, חייב להיות רף מקסימלי, של פרק הזמן שלאחריו על החברה לדאוג למענה אנושי ראשוני גם אם יהיה זה מענה שלא ברמת הנציג המקצועי, אלא ברמת פתיחת פנייתו של הלקוח, חשיבותו רבה ועל כן גם כאן, יש להגדיר משך זמן מקסימלי, עד לחזרת נציג החברה ללקוח.


לעדכונים נוספים, טיפים ופוסטים חדשים המובאים על ידי קישורית אתם מוזמנים להתעדכן בבלוג של חברת קישורית כאן ולהצטרף לעמוד הפייסבוק של קישורית


 
אודות המחבר


"קישורית" היא ספקית שירות המענה הטלפוני האנושי (Call Center) במשך 24 שעות ביממה, הגדולה והמובילה בישראל מאז 1993.

אנו מאמינים במתן שירות אישי ומקצועי עבורך הלקוח ועבור העסק שלך בכדי שתוכל לספק ערך מוסף ללקוחותיך על פני המתחרים בתחום הקשור למענה טלפוני. הוותק, הנסיון, שיטות העבודה והניהול המקצועי העומדים לזכות "קישורית", הם אלו המאפשרים לנו לספק מענה טלפוני עסקי, אנושי מהימן ויעיל, למגוון רחב של בתי עסק וארגונים, השמים דגש על קשר איכותי עם לקוחותיהם.

אנו מספקים מגוון שירותים רחב של מענה טלפוני אנושי עסקי עבור מערכי פעילות שונים אצלך בארגון: גיבוי למזכירה הקבועה בעסק, לשירות הלקוחות ולתמיכה טכנית. גיבוי לאתרי אינטרנט ו- Contact Center, מוקדים עירוניים, קמפיינים פרסומיים, מבצעים מכירות, קווים שיווקיים, הפעלת מוקד הזמנות בטלפון, אזעקת כוננים במקרים דחופים, ניהול יומני תורים לרופאים ומרפאות.

כמו כן, מפעילה "קישורית" מוקדים ייעודיים - מוקד טלמרקטינג למכירת מוצרים ושירותים, מוקד טלמיטינג יוצא לתיאום פגישות, מוקד לסקרי דעת קהל ושביעות רצון, מוקד התרמות, מוקד אישורי הגעה לכנסים וארועים ויתר מוקדים במיקור חוץ (outsourcing), הכוללים נציגים, מערכות מחשוב, תוכנה וטלפוניה שמנוהלים ממשרדי "קישורית" עבור בית העסק.

המאמר הודפס מאתר - אקדמיקס - ספריית המאמרים של ישראל - http://www.academics.co.il
http://www.academics.co.il/Articles/Article36153.aspx
בחזרה למאמר המקורי

הדפס את המאמר