המצאה מוצלחת, כזו שתיכנס למחזור החיים והכלכלה, היא ברוב המקרים המצאה שפותרת בעיה מהותית ובדרך חדשה ומפתיעה.
אך ראשית, איך מוצאים בעיה מהותית שאכן זקוקה לפתרון?
אחת הסיבות שקשה לנו לאתר בעיות היא נקודת הזמן בה אנו מתבוננים, ההווה.
כל מוצר, מכשיר, כלי עזר או חפץ שנמצא בביתנו או בחנות הקרובה הוא למעשה פתרון לבעיה, בעיה שמישהו זיהה בעבר והפתרון שמצא, מונח אל מול עיננו, בהווה.
למאמר המלא...
|
בעלי רעיונות הוגים ברעיון שיכול לשמש כפיתרון בעיה או כמענה על צורך נדרש.
מכיוון שרבים מבעלי הרעיונות חסרי רקע המצאתי וידע נרחב ומתמיד בתחום הטכנולוגי הם נוטים לבחור בדרך המימוש הקרובה להבנתם. כך יוצא שהינם מצויידים בדרך מימוש שהינה חסרת ייחוד, מובנת מאליה לבעלי המקצוע באותו התחום וכזאת שהיא חסרת בסיס למוצר ייחודי בר פטנט.
למאמר המלא...
|