כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.
מלבד זאת, מודעות אבל נוספות מפורסמות לא רק על ידי המשפחה, אלא גם על ידי אנשים שהכירו את אותו אדם, ומעוניינים לציין בפני המשפחה את השתתפותם בצערה. מודעות אלה יכולות להיות מוזמנות על ידי מקום העבודה, מוסד לימודי, רשויות עירוניות או ארגונים ועמותות שבהם פעל הנפטר.
מה חשוב לדעת על פרסום מודעות אבל?
בניגוד לאירועים אחרים המתוכננים זמן רב מראש, מודעת פטירה מפורסמת בדרך כלל בהתראה קצרה. לכן, חשוב למצוא מקום שיכול לעזור לנסח את המודעה, לעצב אותה כראוי ולהציבה בעיתונים המתאימים (עיתונות ארצית או מקומית). המודעות מגיעות בגדלים שונים, בדרך כלל על בסיס המוניטין והסטטוס של אותו אדם במקום המפרסם את המודעה. אם מדובר באישיות מוכרת או בכירה, מודעות האבל יהיו מודגשות וגדולות יותר. מודעות מטעם ארגונים וחברות יכללו גם את הלוגו של המוסד או החברה המפרסמים את המודעה.
קיימים מספר סוגים של מודעות אבל. הודעה על מותו של נפטר ומועד הלוויה, הודעה על מועד של אזכרה וכן הודעות על השתתפות בצער.
היכן מתפרסמות המודעות?
כמעט בכל עיתון יש אזור מיוחד שמוקדש לפרסום של מודעות אלה, בעמודים בסוף העיתון או במרכזו. מלבד זאת חלק מהעיתונים מאפשרים לפרסם מודעת אבל גם בעמודי החדשות השונים. בדרך כלל אם רוצים להגיע לתפוצה נרחבת חשוב לפרסם את מודעת האבל גם בעיתון בעל תפוצה ארצית וגם במקומון בעיר שבה התגורר אותו אדם.
מה כוללת מודעת אבל?
ניסוח מודעת אבל יכול להיות שונה ממודעה אחת לשנייה, אך הפרטים החשובים נותרים זהים בין המודעות. בכתב קטן יופיע בדרך כלל הקשר המשפחתי של האבלים (ילדים, אחים, הורים), בכתב גדול ומודגש יופיע השם והתואר של אותו אדם (רב, ד"ר וכדומה). מתחת לשם ניתן לציין תיאור קצר של תרומתו של אותו אדם או נתונים נוספים אודותיו, כמו "איש יקר ורב פעלים". בחלק התחתון של המודעה יופיעו נתונים על ההלוויה ועל השבעה או מועד האזכרה. בתחתית המודעה עשויים להופיע פרטיהם של המנחמים וכן נתונים נוספים. כפי שצוין לעיל, מודעות מטעם אגודות או חברות יכללו בחלקן העליון גם לוגו (בשחור לבן או בצבע).
פרסום של המודעה דרך הטלפון
את נוסח הפרסום אפשר לתת דרך הטלפון ולאחר מכן לקבל בדואר אלקטרוני את העיצוב של המודעה, כפי שהוא יופיע בעמודי העיתון. לא ניתן לדעת מראש בדרך כלל היכן תופיע המודעה בעמוד משום שמודעות אלה מתקבלות לאורך כל היום עד שעות הערב המאוחרות, שעות ספורות לפני הדפסת העיתון.
הדרך הנוחה והקלה ביותר להזמין פרסום מודעת אבל היא ממוקד המנוסה בכך ועובד עם כל העיתונים. מוקד זה יכול לתת את מחירי פרסום המודעה, לתת הצעות מחיר לפרסום בעיתונים נוספים ולהמליץ על גודל המודעה ועיצובה. מוקדי הפרסום הללו מעצבים את המודעה, מבצעים הגהות (אם צריך) ודואגים מא' ועד ת' לתהליך הפרסום שלה. לאחר מכן, הם גם מוודאים כי המודעה אכן פורסמה בעיתון או המקומון המבוקש.
אם אתם זקוקים כיום לפרסום של מודעות אבל, אינכם צריכים לחשוב מראש על הנוסח או להתלבט היכן לפרסם. תנו לאנשי המקצוע המתמחים בכך להעניק לכם את כל המידע ותוכלו לראות את המודעה מתפרסמת כבר ביום שאחרי. בתקופה של כאב, השירות הזה יכול להעניק מעט שקט נפשי ולאפשר לכם להתפנות לדברים החשובים באמת.
לסיכום, למרבה הצער, מודעות אבל הן חלק מחיינו ואנו זקוקים להן בסיטואציות מפתיעות ללא הכנה מוקדמת. לכן, חשוב שיהיה משרד פרסום שעומד לצד המשפחה, החברים או המעסיקים שיכול להעניק את כל מטריית השירותים החל מאיתור העיתון המתאים, קבלת התשלום ועד לעיצוב המודעה ופרסומה. בחירה נכונה של מוקד המודעות המתאים תסייע לסיים את התהליך הזה בנוחות ובקלות ככל הניתן.