הגיר של הרכב הוא כזה אשר חייב להיות במצב תקין על מנת שהנסיעה ברכב תהיה אפשרית ללא כל בעיה.אם לאדם יש רכב שבו מותקן גיר אוטומטי אזי הוא צריך לגשת אל טיפול כאשר נראה כי הוא לא מתפקד בצורה הרגילה או כאשר חלפו להם עוד ארבעים אלף קילומטרים, שזה מרווח הזמן שבו צריכים לעבור בדיקה מקיפה לצד החלפה של שמן ופילטר.
איך מונעים תקלות
לא הרבה אנשים מבינים את העובדה החשובה הזאת, אולם ניתן במצבים רבים לאבחן בעיה התחלתית ברכב שיכולה להעיד על בעיה קיימת בגיר לקראת שיפוץ גיר אוטומטי או כזו אשר הולכת להיות בעיה בגיר לאחר התעלמות מהבעיה הראשונית הזאת. מה יכול להיות דבר שמאותת על טיפול שאותו עדיף לבצע בשלב אבחון ראשוני? כאשר רואים כי הנורה ברכב נדלקה. חשוב שלא להתעלם ולהביא את הרכב אל בדיקה.כאשר הרכב לא מעביר הילוך, יש להביא את הרכב לבדיקה.כאשר יש ריח של שרוף מהרכב, יש להביא את הרכב לבדיקה. ככל שהנהג יהיה בעל ערנות גבוהה של תפעול נכון של הרכב, כך אבחון מהיר יכול להיות כזה שמונע סיבוכים נוספים שרק יעלו את העלות של התיקון ואת גודל הבעיה.
מהן התקלות הנפוצות
כאשר מדובר בגיר אוטומטי הבעיות שלהן יכולים לצפות הן כאלה שקיימות ברכיבים האלקטרוניים או ברכיבים המכאניים.לפעמים יש בעיות של מערכת החשמל, תקלות אשר קיימות במוח של הגיר תקלות במערכת הקלאץ' או תקלות אשר מתרחשות במחשב עצמו של הגיר. במקרים שכאלה כדאי להביא את הרכב אל אבחון אשר נעשה על ידי מערכת אבחון ממוחשבת, אשר איתה יכולים להבין את מקור הבעיה בגיר האוטומטי ואת הדרכים הכי יעילות לשיפוץ גיר אוטומטי מהיר ויעיל.