חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה חשוב להתכונן למבחני מחוננים

אז למה חשוב להתכונן למבחני מחוננים

תכניות ההעשרה של משרד החינוך לתלמידים מחוננים מעניקות חוויית לימוד איכותית שבאמת מעניינת ומלהיבה את הילדים. המורים בתוכניות אלו נבחרים במשורה ועוברים הכשרה הולמת, על מנת לספק מענה מיטבי לצרכי התלמידים המחוננים. בנוסף לכך, הילדים זוכים ללמוד בקבוצות קטנות בסביבת השווים, מה שתורם לפיתוח קשרים חברתיים התורמים לביטחונם העצמי, וגם לגיבוש תפיסה חיובית לגבי מערכת החינוך ולמידה בכלל.

מדי שנה עורך משרד החינוך מבדקים שנועדו לאתר ילדים מחוננים אשר ישולבו בתוכניות טיפוח והעשרה מיוחדות. מדובר בהזמנות נהדרת עבור בנים ובנות חכמים וסקרנים ליהנות מסביבת לימודים ייחודית ומאתגרת, שתסייע להם לפתח את כישוריהם ומתוך כך לזכות בכלים ויתרונות חשובים לעתיד. ואולם, מבחני האיתור לתלמידים מחוננים עשויים להקשות על ילדים חכמים שבהחלט מתאימים לתוכנית ההעשרה, אך אינם מתורגלים בדרכי חשיבה והתארגנות מסוימות. מכאן נובעת חשיבותה הגדולה של הכנה למבחני האיתור.

חשיבותה שלההכנה למבחני המחוננים

חשוב להבין כי מבחני איתור המחוננים של משרד החינוך אינם מהווים כלי מדעי ואובייקטיבי להגדרת "מחונן". למעשה, מדובר בהגדרה ערטילאית למדי המשתנה בין סוגים שונים של מבחנים ומאבחנים. מבחני האיתור מציגים שאלות רבות הנוגעות לידע כללי, הבנת הנקרא, מתמטיקה ועוד, אך על מנת להצליח בהם יש להחזיק בכלים חיוניים נוספים. לדוגמא, הבנה רב-תחומית ומוכנות להתמודד עם שאלות שונות מהמבנה המוכר לילד. בדיוק למען מטרה זו קיימת לומדת הכנה למבחני המחוננים, בעזרתה הילדים נחשפים ומתרגלים בעיות מילוליות, אוצר מילים, חידות היגיון, צורות וסימולציות שונות. התכנים מוגשים באווירה משחקית ותומכת, יחד עם פיתוח יכולות שיאפשרו לילדים לענות באופן מהיר ומדויק על השאלות שבבחני האיתור. בדרך זו ניתן להבטיח כי ילד המתאים לתוכנית מכל בחינה לא יפספס את ההזדמנות שנפתחה בפניו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שכלול והעצמה לילדים מבריקים.

-העשרה ופיתוח החשיבה

-הכנה למבחני מחוננים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הפרופסור הלא מפוזר

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196724 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196667 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1919579 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196725 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196596 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1920016 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193957 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica