עם כל רכב מגיע הרגע בו המשך החזקת הרכב כבר אינו נכון מבחינה כלכלית ואישית, רכבים ישנים מביאים עמם הוצאות כספיות גבוהות בצורה משמעותית בהשוואה לרכבים חדשים יותר. כאשר מגיע אותו שלב בו אתם מעוניינים להיפטר מהרכב הישן עולות כמה אפשרויות, תוכלו למכור את הרכב למרכז פירוק רכבים בתוך שעה, למכור את הרכב בעצמכם בלוחות יד שנייה או לתקן את הרכב שוב ושוב ולהמשיך להחזיק בו על אף ההוצאות היקרות.
מהי האפשרות הטובה ביותר?
הצעד החכם ביותר יהיה להיפטר מהרכב הישן במהרה. אם מדובר ברכב עם מנוע לא תקין התיקון ידרוש השקעה כספית משמעותית, לא יהיה זה פשוט כלל למצוא קונה שיסכים לקבל על עצמו רכב כזה. גם מקרים בהם הרכב זקוק לתיקוני פחחות רבים יעוררו קושי בסגירת עסקת מכירת הרכב. אם יש לכם זמן וכסף מיותר תוכלו להשקיע אותם בתיקון של הרכב, אך כדאי לבחון היטב את הכדאיות של ההשקעה. ייתכן כי הסכום אותו יהיה עליכם להשקיע גבוה יותר משווי הרכב עצמו, במקרים כאלו מכירת הרכב למטרת פירוק רכבים יהיה הצעד הנכון ביותר.
מכירת הרכב לגריטה
קיימים היום מרכזים של גריטת רכבים המופעלים על ידי המדינה, ניתן להעביר לגריטה רכבים בני 20 שנה לפחות עם טסט בתוקף וביטוח. שימו לב, היום מגרשי הגריטה נמצאים בשלב של הקפאה אך ייתכן כי יחזרו לפעול בתוך זמן קצר. כדאי לעקוב אחר ההתקדמות בתחום באחר משרד התחבורה.
חברות פירוק רכבים
חברת פירוק רכבים היא חברה אשר רוכשת רכבים ישנים תקינים ותקולים מתוך מטרה לפרק מתוך הרכב חלקי חילוף שימושיים או למכור את הרכב למרכזי מחזור ברזל. חברות פירוק רכבים משלמות בעבור הרכבים אותם הן רוכשות במזומן.