584ארבעה גברים אליס באך והצבי-יוסי ברג ועודד גרף-סוזן דללת"א584יוסי ברג ועודד גרף ,כוריאוגרפים ורקדנים ,הציגו אמש את עבודתם החדשה "4 גבריםאליס באך והצבי"במרכז סוזן דלל בתל אביב.
עבודה זו היא קו פרודוקציה עם ה"מעבדה" ירושליים ,בית האופרה דרזדן בגרמניהוהמוזיאון לאומנות מודרנית lipsiusbau
זאת עבודה על טהרת "המין החזק" בה ארבעה גברים מציגים בריקוד את גבריותם,כוחם, תשוקתם לאהבה,למגע,ריקוד מלא אנרגיה ורצון לצאת מהבדידות.זהו מחול כוחני הגובל באלימות קלה.
דרוש לא רק כישרון ריקוד,אותו יש לארבעת הגברים בשפע והם מראים זאת היטב, אלאגם כח פיזי רב כדי לבצע מחול זה.
רקדו בנוסף לשני הכוריאוגרפים גם הלל קוגן ועירד מצליח.
המחול מיוחד,ראותני ביותר עם תנועות חריגות שלא רואים לעתים קרובות.
הוא מאוד קיצבי עם מעברים מהירים בין סצינה לסצינה,להוציא התגוששות חזה מולחזה בין שני הגברים שהיא סצינה מקסימה בפני עצמה.
המחול מלא התרחשות, מלא תמונות תיאטרליות,מלא מתח, ענין ואינו מאפשר לך מנוחהולו לשניה.זאת כוריאוגרפיה מקסימה שונה מהמקובל במחול המודרני,בה המגע בין גוף לגוף הואמרכיב חשוב.
המחול מלא מיניות,תשוקה,אהבה ושנאה,משחק,כעס,הפגנת כח,עליונות.
החברות המופגנת היא ערבוב של כח,של קירבה,של שעשוע וריב.
יש בריקוד אלמנטים של דרמה, הומור, אכזריות, חיבה, רעות ודחיה.
אמנם יש למחול סיפור הנאמר ע"י אחד הרקדנים באנגלית אך הוא אינו העיקר,אינומשמעותי להנאה מהמחול.
אין צורך להבין אותו כי ההנאה בעיקרה חזותית ובאה מעצם ההתרחשות, מהתנועההבילתי פוסקת המענינת מהריקוד המושלם,מהכח המופגן.
זהו בעצם יותר תיאטרון תנועה מאשר מחול.יש ביצירה התנגשות בין הרצון לקירבה לבין הרצון להפגין כח,העדר חיבה ורגש.
מורגשים התגברות הכח והאלימות על הרגש והקירבה.נוצר מצב בו התרגשות הצופהגוברת על חוסר החיבה והרגש המוצגים על הבמה.
מה הוא עולם הגברים. על מה הם חושבים, איך מתנהגים,איך מגיבים.חלק מזה מתבררבצורה תיאטרלית ריקודית תנועתית.על הבמה כתפאורה ישנו פוחלץ של צבי.מה הוא עושה במחול.
יש בו אלגוריה מסויימת.
ציד צבאים היה מקובל בעבר כענין של גברים כהפגנת הכח הגברי, הפגנת הגבריותלשמה.
היום הדבר השתנה. הגבריות אינה בלעדית לגבר וסופו של הצבי מבהיר כי היא חוסלהע"י הגבר עצמו.
במחול שאלת הגבריות נבחנת האם היא עדיין קיימת ובאמצעות הצבי, המחול נותן אתתשובת היוצרים לשאלה זו.הרקדנים לובשים מסכות ומורידים אותם לפרקים.אולי זה רמז שהגבריות באוהולכת.לפעמים אתה כנה לפעמים מחופש.ארבעת הרקדנים מעולים. לכל אחד תכונות שונות וכולם מפגינים את העוצמה והכחהגברי.
עיקר המוסיקה במחול הנה מאת באך דבר שיצר ניגוד בין המוסיקה הבארוקית להפגנתהכח.
עיצוב התלבושות והבמה- יוסי ברג ועודד גרף. התאורה אורי רובינשטיין.
ברג וגרף יצרו מחול שהנו בעיקרו תיאטרון תנועה, חזותי מאוד הכולל כאמור תנועותמגוונות היוצרות תמונות נהדרות.לראות או לא לראות:יצירה מרתקת,מבוצעת מצויין,כוריאוגרפיה נהדרת שונהומענינת,הפגנת כח גברי שכנראה אינו קיים עוד.מומלץ ביותר.נ.ב.לבקשת היוצרים מצורף תצלום אחד בלבד שנמסר לי על ידם וצולםע"י מתיאס קרוטציגר
.
נכתב על ידי
displayEmail('blog','elybikoret','gmail.com',"elybikoret")
elybikoret-אלי ליאון ,27/12/2009 14:01