חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שצריך לדעת על שיקום גריאטרי

מאת: DSD STUDIOשיקום והידרותרפיה10/04/20161708 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גיל הזקנה מתאפיין בלא מעט שינויים גופניים, שינויים שעלולים לגרום ללא מעט בעיות רפואיות. בגיל הזקנה השכיחות למחלות כרוניות, נטייה לנפילות, שברים ונקעים ובעיות נוספות עולה, ולא מעט קשישים חווים את אחת מאלו או אחרות. גם בגיל השלישי ניתן לשפר תפקודים וניתן לחזור לעצמאות במקרים רבים, תלוי במידת הנכונות של המשפחה ובמידת הזריזות בפנייה לעזרה, כמו גם במידת הנכונות של האדם שזקוק לשיקום. שיקום גריאטרי הוא זכות המעוגנת בחוק, ובבסיסה ההבנה שלכל אדם מגיעה עצמאות עד כמה שניתן ובהתאם למצבו, בכדי שיוכל לחיות בכבוד.

מתי יש צורך בשיקום אצל קשישים?

שיקום גריאטרי שכיח בעיקר במצבים הבאים:

- עקב מחלה הגורמת לקשיש להיות מרותק למיטתו וירידה בתפקוד.

- עקב בעיות אורטופדיות שונות כמו שברים, אשר קשישים סובלים מהם יותר מכל קבוצות האוכלוסייה בגלל נטייה לנפילות ולפגיעות.

- לאחר אירוע מוחי.

שיקום באשפוז או שיקום ביתי?

שיקום גריאטרי הכולל בתוכו טיפולי פיזיותרפיה וטיפולים אחרים, יכול להינתן בבית חולים ויכול להינתן בבית. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהאפשרויות והן ניתנות גם בהתאם למצבו של הקשיש וליכולות שלו.

שיקום בבית חולים כולל את כל הצוות המקצועי עובדת סוציאלית, מרפא בעיסוק, פיזיותרפיסט, פסיכולוג, קלינאי תקשורת ורופא גריאטרי, אך הוא יקר יותר בעיקר כשמדובר על שיקום ארוך, ושיקום ביתי לא כולל את כל הצוות באופן צמוד אלא מחייב את המשפחה לעקוב אחר מה שצריך ולהביא את אנשי המקצוע לביתו של הקשיש על כל הקשיים הכרוכים בכך, אך מאידך השיקום זול הרבה יותר ומאפשר ללא מעט משפחות שלא יכולות להרשות לעצמן אשפוז לדאוג לשיקומו של הקשיש.

פיזיותרפיה לקשישים

טיפולי פיזיותרפיה לקשישים מתחלקים לשלושה תחומים:

- פיזיותרפיה אורטופדית – פיזיותרפיה לאחר ניתוחים כמו ניתוח להחלפת ירך, בעיות מפרקים, שברים, כאבי גב, כאבי ברכיים, פגיעות בעמוד שדרה וכדומה.

- פיזיותרפיה נשימתית – מיועדת לחולי לב וריאות.

- פיזיותרפיה נוירולוגית – מיועדת לשיקום לאחר אירועים מוחיים, טרשת נפוצה, מחלת פרקינסון וכדומה.

הטיפול עצמו

טיפול פיזיותרפיה כחלק משיקום גריאטרי כולל הנעה של המפרקים, עיסויי רקמות רכות, ופעולות חימום וקירור. שיטה נוספת של כפיפה ופשיטה של עמוד השדרה נקראת שיטת מקנזי, ושיטה נוספת הינה שיטת תרפיה על ידי מכשור אלקטרוני – אלקטרותרפיה.

בשום גיל וגם בגיל השלישי לא חייבים לקבל שום מצב כמות שהוא, ותמיד ניתן לשפר את מצבו של הקשיש. פיזיותרפיה כחלק משיקום גריאטרי יכולה להקל על הקשיש ולסייע לו לחזור לרמה זו או אחרת של תפקוד נורמאלי, ויכולה לסייע לו לעבור את השנים הללו בכבוד שהוא ראוי לו. הצלחת הטיפול תלויה אם כן במידת הרצון והרצינות של המשפחה, כמו גם במידת שיתוף הפעולה של הקשיש עצמו, וכשאין שיתוף פעולה תמיד ניתן לפנות לייעוץ מקצועי שיכול לסייע.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

באמצעות פילוח נכון של קהל היעד, כותבי תוכן מקצועיים ושיטות קידוםמתקדמות, תביא החברה את האתר שלך למקומות הראשונים ב"גוגל". והמשמעות? פניות רבות והגדלת קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלך! בוא להרגיש את ההבדל וקדם את העסק שלך עם חבילות קידום האתרים שלנו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת DSD STUDIO

מאת: DSD STUDIOאחסון אתרים17/04/163121 צפיות
האם אתה משתמש בפלאש כדי לבנות את אתר האינטרנט עבור העסק שלך? אתה רוצה להיות בטוח שהאתר שלך ירוץ בצורה חלקה כמו שצריך? אז כדאי לך לבחון את האפשרות של אחסון פלאש.

מאת: DSD STUDIOבריאות ורפואה כללי10/04/16928 צפיות
בעיות בדיבור הן חלק מקטגוריה רחבה יותר של לקויות, המכונות בשם הכולל הפרעות שפה. הן מתבטאות בקושי להתנסח בצורה נכונה, כתוצאה מגורמים גנטיים או נסיבתיים. כיצד לטפל? בואו לגלות.

מאת: DSD STUDIOהדברה10/04/161091 צפיות
כאשר עונת החורף מסתיימת והאביב בפתח, הנחשים מתחילים להתעורר ולחפש מזון. הנחשים אוהבים להסתתר במקומות חמימים, חבויים ונסתרים מהעין ולכן המפגש עמם עלול להיות קטלני, מאחר וקשה לראות אותם מראש. מה לעשות במקרה ונתקלתם בנחש? התשובות כאן!

מאת: DSD STUDIOניקיון13/04/15968 צפיות
שירותי ניקיון נדרשים בשורה ארוכה של מצבים - כי מי לא מעוניין שהמבנה בו הוא נמצא שעות ארוכות מדי יום, אם לא בכל שעות היממה, יהיה הנקי ביותר האפשרי? מה שרבים לא נותנים עליו את הדעת הוא שתחום זה נחשב למורכב לכל הדעות, עם שורה ארוכה של שירותים אפשריים המרכיבים את המשוואה. המאמר הבא ינסה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן.

מאת: DSD STUDIOעסקים קטנים ובינוניים08/04/151333 צפיות
מוסדות ממשלתיים, מעצם המהות שלהם, צריכים להיות המכובדים וה"רשמיים" ביותר שיש. עקב העובדה שמדובר באחד מכרטיסי הביקור המובהקים של המדינה כולו, ממוסדות אלה נדרש להיות נקיים, ללא דופי – ורצוי מאד גם לעמוד בדרישות ההיגיינה הגבוהות ביותר.

מאת: DSD STUDIOאדריכלות24/10/141076 צפיות
כאשר מבקשים ליצור סביבת מגורים או עבודה באיכות הגבוהה ביותר צריך להיות מוכנים להשקיע. ההשקעה איננה רק במונחי כסף כי אם גם בזמן ולעיתים גם בהשקעה של מאמץ מסוים.

מאת: DSD STUDIOבעלי חיים - כללי10/08/141436 צפיות
האמרה הידועה גורסת כי ניתן ללמוד לא מעט מהנמלים. ובכל זאת, כשהן מופיעות בבית שלנו, הן אף פעם לא מתקבלות בברכה. נכון, בניגוד למזיקים אחרים הן לא מהוות מטרד בריאותי, אך בוודאי מטרד אסתטי – וזה עוד בלי להזכיר את יכולתן להיכנס לאוכל שלנו ולהפוך אותו לבלתי שמיש בעליל. ברור, לכן, כי מצבים רבים מחייבים אותנו לבצע הדברת נמלים, ורצוי מוקדם ככל האפשר. איך בדיוק עושים זאת? וכיצד מוצאים פתרון הדברת נמלים בצפון שיהיה היעיל ביותר?

מאמרים נוספים בנושא שיקום והידרותרפיה

מאת: שרון צרפתישיקום והידרותרפיה30/10/161426 צפיות
במקרים רבים לאחר עבודת שיקום מאומצת אנשים מוצאים את עצמם חוזרים אט אט אל החיים הרגילים כפי שהכירו אותם, בעוד אנשים אחרים לא מצליחים לחזור אל איתנם ונותרים עם רמה כזו או אחרת של נזק פיזי שאינו מאפשר להם להתקדם הלאה מבלי שהם יפנו אל חברת סיעוד לקבלת העזרה של מטפל מקצועי. מה צריכים לעשות מוקדם ככל האפשר?

מאת: טיראןשיקום והידרותרפיה04/09/143542 צפיות
שחייה, משחקי מים ופעילויות אחרות הקשורות למים, הן דרכים מצוינות לפעילות גופנית הדרושה לחיים בריאים פעילות גופנית בבריכות שחייה יכולה לעזור לאנשים עם מחלות כרוניות ומחלות נפשיות

מאת: ויטלי מיכאלוביץ'שיקום והידרותרפיה18/04/146280 צפיות
שתלים חדשים ואפשרויות מימון חדשות מביאות אנשים רבים לפעול למען שיקום הפה שלהם.

מאת: שלום כהןשיקום והידרותרפיה18/11/129316 צפיות
כיום ישנה מודעות גדולה ורבה אשר נמצאת בעליה מתמדת לגבי גופו של האדם והשמירה על בריאותו. כידוע, בגוף ישנם חיידקים רבים ובניגוד למה שרבים חושבים, לא כולם הם חיידקים רעים.

מאת: מכונת-כתיבהשיקום והידרותרפיה19/10/128846 צפיות
כסאות גלגלים ניתנים היום לרכישה במגוון רחב של דגמים ובהתאמות שונות לצרכים של האדם הסיעודי שנזקק לכסא מסוג זה. במאמר שלפניכם תוכלו להתוודע אל סוגים שונים של כסאות גלגלים

מאת: סיוון כהןשיקום והידרותרפיה15/10/128710 צפיות
אביזרים לנכים יכולים לעשות את כל ההבדל בין חיים נוחים ואיכותיים יותר ככל האפשר לבין מטרד וקושי יום יומי לבצע את המטלות ולו אף הפשוטות ביותר.

מאת: מכונת-כתיבהשיקום והידרותרפיה18/04/129013 צפיות
כיצד ניצן לבחור מיטה סיעודית בצורה נכונה וטובה ולמה בדיוק צריך לשים לב כאשר אנו רוכשים מיטה סיעודית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica