כאשר את בעולם העסקים לאוריך תקופה לא קצרה, ואת עוברת כול כך הרבה סוגים של לקוחות ,את עוברת חוויות טובות לרוב ,אבל יש גם חוויות שיכולות פשוט להרוס לך את החשק להתעסק בעולם האיפור בפרט ובעולם העסקים בכלל ,אני לאורך השנים בתור מאפרת מקצועית ,עברתי הרבה תלאות עם הלקוחות שלי ,מאוד לא היה לי קל ,העניין שכול לקוחה היא מורכבת היא כול כך צודקת ,ואני לא מדברת פה רק על עולם היופי או האיפור ,תשאלו כול בעל עסק באשר הוא ,עד כמה זה קשה להיות עצמאי , ועד כמה לא פשוט לך בכלל להביא את העסק למצב כזה שמצד אחד הוא ירוויח ביושר ,ומצד שני הלקוח לא יראה בך כאל עושק ,שמנסה לגבות מימנו סכומים שלפחות ללקוח אינם נראים אסטרונומים.
קרה לי לא פעם שהתווכחתי עם הלקוחה על סכום בסיום עבודת האיפור עליה, בגלל כול מיני דברים מסביב , וכול מיני טעויות שעשיתי , בלי כוונה בכלל , העסק שך איפור בירושלים שלי ,היה נסגר היום אלמלא החכמתי ,וקיבלתי את מעט מהתובנות שאני הולכת לשתף אתכן ,המאמר הזה לא יעסוק היום באייך לאפר ,אלה באייך למנוע טרחות שלא מתאמים לא לך וכמובן לא לקוחה
חוק ראשון – הכלל הכי בסיסי שיש בעולם האיפור ואני חושבת גם בעולם העסקים ,הוא תיאום ציפיות מול לקוח.
הלקוחה חייבת להבין טרם השירות איפור או התסרוקת שאת מגישה לה .מה היא בדיוק הולכת לקבל. היא חייבת לדעת בדיוק מה הרמה שלך . וזה למה אני לפחות מציגה ללקוחות שלי תמונות של בחורות לפני האיפור והתסרוקת ותמונות שבהם רואים את הבחורה לאר האיפור והתסרוקת, בתמונות האלה אינני מרטשת בשום אמצעי עריכה.
חוק שני – הצעת מחיר מפורטת ,ומתן תשומת לב לתוספות באם ידרשו. הכלל הזה לא פחות חשוב מהקודם שהצגתי ,את חייבת לתת ללקוחה שלך הצעת מחיר טרם השירות שאת הולכת לתת לה. היא חייבת לדעת בדיוק כמה היא הולכת לשלם על האיפור.
אם עשויות להיות תוספות כמו הדבקת ריסים או תוספות שיער או כול דבר אחר , לקוחה חייבת לדעת כמה זה יעלה בדיוק , ואני מדברת על דיוק של אגורות אם צריך.
את לא מתחילה את העבודה עם הלקוחה לא יודעת בדיוק כמה היא הולכת לשלם ,ואם היא מאשרת לך את זה באופן ברור.
אותו דבר אם הלקוחה, הוסיפה אתה עוד לקוחה ,גם אותה אחת ,וגם מי שמשלמת חייבים לדעת טרם העבודה כמה הן צריכים לשלם.
חוק שלישי – עמידה בזמנים - באם את מאפרת עד הבית , או שרק מהסטודיו שלך את מקבלת לקוחות , את חייבת להגיע בזמן או לקבל את הלקוחה שלך בזמן המדויק שקבעת אתה , אין שום סיבה בעולם שאת מאחרת. אם איחרת רק שתדעי שיכול להיות שבסוף האיפור הלקוחה תבקש ממך הנחה.
אותו דבר לגבי משך האיפור והתסרוקת , גם כאן את לא מפספסת ,הבטחת ללקוחה שאת מסיימת תוך 2 שעות ,באמת שתנסי לסיים תוך 2 שעות ,מאידך גם אל תסיימי תוך חצי שעה ,כי זה יראה רע ,והלקוחה לא תבין למה היא צריכה לשלם על חצי שעת עבודה.
לכן במתן הערכת זמן הקפידי ,להעריך נכון את משך העבודה. ולעמוד בזמן הזה.
יש עוד הרבה חוקים ,אלה הגדולים והבסיסיים לי קוראים אילה כהן יש לי עסק של איפור בירושלים כבר 11 שנים ,אני כבר כול כך מנוסה . אם יש עוד שאלות בנושא מאוד אשמח לענות