הדברים שהכי הקשו עליי ובנו אותיבעסק שלי אני מזכירה – מאפרת מקצועית , שאני מסתכלת על אורך השנים שלי בעסק כמה עברתי וכמה הייתי מוכנה לעבור ,מה היו הנקודות החלשות שלי ,בעסק מתי פחדתי להמשיך מתי רציתי להפסיק , ומהצד השני מה היו הרגעים היותר שמחים שהיו לי בעסק ,מתי היו לי את רגעי האושר הקטנים האלה , מתי יכולתי להגיד שאני מאפרת מקצועית הכי מאושרת שיש בעולם האיפור, ועל מה יש לי הכי הרבה לדבר .
את המאמר הבא אני כותבת לכם מי המקור הפנימי שלי , זה לא בלוג פרטי או משהו כזה ,אני פה רוצה לתת לכם טעימה מי ההיסטוריה שלי , וזה על מנת שגם אתם כול אומני האיפור בהתחלת הדרך שלהם ,או כל מי שנמצא עכשיו במשבר תדעו שאפשר קודם כול לצאת מי כול בעיה אפשרית ,ודבר שני תדעו שתמיד יש את הדרך שבה אתה יכול להרים את עצמך על הברכיים , וכול מה שרתה צריך בעצם ,זה את היכולות הנכונות שלך , את האנשים הנכונים , וגם את הכלים הנכונים . על מנת שתוכלי לשחות בעולם הזה של האיפור.
אז כפי שראית את זה מיקודם פירקתי את זה לשלוש גורמים ואני אמנה אותם פה לפניכם
1. היכולות שלך – תראי ,יש את המשפט הזה שאומר אם אין אני לי מי לי . המשפט הזה הוא כול כך נכון , אם את לא תאמיני ,שאת מאפרת מקצועית טובה ,את פשוט לא תהי כזאת , הכול מתחיל בתוכך ,את לא יכולה לשבת בבית ולחכות לנס , את פשוט צריכה לעשות את הנס , אני צריכה להשקיע , כול דקה פנויה שיש לך ,וזה על מנת לשפר את הידע שלך ,באיפור באם זה בידע על טכניקות איפור חדשות , או למשל על מוצרים של איפור חדשים בשוק האיפור, את צריכה כול דקה פנויה גם ,שבה את צירה לחשוב איך לפרסם את העסק הנכון , אם לא תמצאי את האמביציה הזאת , את פשוט תעמדי במקום ולא תתקדמי הלאה , וזה חבל בשבילך.
2.האנשים הנכונים – מה לעשות , בלי אנשים שיעזרו לך בעסק ,זה כמעט בלתי אפשרי להצליח , לא רק בעולם האיפור ,אלה בכול עסק כמעט שיש היום . למזלי יש לי מקדם ובונה אתרים צמוד ,שהוא גם בעלי ,איש מולטימדיה של ממש שהוא גם עורך תמונות מקצועי ,אני רותמת את בעלי ככל הניתן לעסק הזה, הוא נותן לי המון שעות יומיות של עבודה ,מה שדוחף את הפרסום שלי בצורה מאוד חזקה. אתן גם יכולות למצוא את האחד שיעזור לך בעניינים בעסק שלכם ,כדאי לכם לשקול את העניין של האצלת סמכויות. זה יעזור לכם מאוד בעסק.
3. הכלים הנכונים – אני לא רק מדברת על מוצרי האיפור ,או מברשות למיניהם ,שזה גם דבר הכרחי בהצלחה ,אלה אני מדבר גם על דברים כגון ,פרסום במקומות הנכונים ,מיקום העסק במקום נכון. והקצבת משאבים כספיים לדברים מהותיים , כגון מוצרי דפוס ,שבהם ניתן למנות כרטסי ביוקר, עלונים ועוד.
המאמר הזה מאוד מתומצת ,אני מאוד אשמח לדון בזה בהרחבה ,למי שמעוניינת , לי קוראים אילה כהן, יש לי עסק של איפור בירושלים אשמח לתגובות והארות בנושא