לאחרונה חל שינוי בעולם הרכבים. תופעת הליסינג, שיטת מימון הרכב המוכרת ביותר בקרב הציבור הישראלי, צברה תאוצה ונכנסה לתודעת הציבור ככלי המימון המשתלם ביותר עבור רכבים חדשים. רבים מהרכבים הישראלים מוחזקים באמצעות חוזי ליסינג מימוני שדומים לתוכנית המשכנתא שמציעים הבנקים. התהליך הוא פשוט: בוחרים ברכב מתוך מגוון רחב של כל סוגי הרכבים: פרטיים, מסחריים, רכבי שטח, רכבים מפוארים ועוד. לאחר מכן מוצגים אפשרויות המימון של הרכב מצד חברת הליסינג – הלקוח בוחר בתוכנית פריסת התשלומים המתאימה לו ביותר ולוקח את הרכב החדש. הרכב עדיין אינו בבעלותו, עד שיסיים לשלם את כל התשלומים עבור הרכב.
יש אנשים שמאמינים בשיטה של ליסינג מימוני ויש כאלה שלא ונשארים נאמנים לשיטת ליסינג תפעולי מסורתית. אלה שאינם מאמינים בשיטה מנמקים את הסיבה בכך שהם לא מוכנים להתחייב לחברה נוספת בתשלומים חודשיים גדולים. הרי תשלום חודשי עבור רכב בליסינג מימוני מתחיל ב-1000 ש"ח בחודש, תלוי בסוג הרכב. האנשים שאינם מאמינים בשיטה משווים את שיטת התשלום החודשי למשכנתא שרכשו עבור הבית ואינם מעוניינים להתחייב בשנית לגורם נוסף. אנשים אלו מעדיפים לרוב עסקאות של ליסינג תפעולי בהן הם רק צריכים לשלם תשלום חודשי קבוע אך אינם מתחייבים לדבר וכל הטיפול ברכב הוא על אחריות חברת הליסינג.
שיטה נוספת לקניית רכב הדומה בעיקרה לשיטה של ליסינג מימוני היא הלוואה מהבנק. בהלוואה מהבנק, אם היא מאושרת, אינך מחויב לשום גוף כלכלי פרטי מלבד הבנק. זה נכון שסכום התשלומים החודשיים כמעט זהה והריביות לעיתים עשויות להיות יותר גבוהות, אבל ההבדל העיקרי בהלוואה מהבנק הוא שהרכב הוא נכס שבבעלותך כבר מהשלב הראשון בקנייה. מה ששונה מתוכניות הליסינג בכלל ותוכנית של ליסינג מימוני בפרט.