פירסום פירסום הוא דרך ליצירת קשר עם לקוחותיך הפוטנציאלים, על-מנת שידעו על השירות אותו אתה מספק ועל ידי כך יעשו איתך עסקים. הפירסום הוא פרי יוזמה של העסק והוא ברוב הפעמים מתוכנן היטב קודם לכן ומנסה להעביר מסר ברור ללקוח עדי למשוך אותו. המטרות המרכזיות של הפירסום הן: יידוע על השירות או המוצר, שכנוע על טיבו ואיכותו, איזכורים על קיומו, והחדרת סיסמאות וסלוגנים ללקוחות כדי לייחד את מוצרך משאר המוצרים הדומים הקיימים בשוק, וכך להפוך אותו למיוחד. דרכי הפירסום הקיימות הן רבות מאוד וכל אפיק פירסומי שם את הדגש על תחום אחר באופן החדרת המוצר אל הלקוחות והשוק הפוטנציאלי. לכן, על בעל-העסק לסקור קודם את אמצעי הפירסום הקיימים ורק אחרי מחקר מעמיק לבחור את שיטת הפירסום המתאימה לו, אשר תניב לו את מירב הרווחים. אמצעי הפירסום הנפוצים ביותר והמצליחים ביותר כיום הם: המדיות למיניהן; אמצעי פירסום יקרים ואפקטיביים שמגיעים לפלח שוק נרחב והמיועדים לקונצרנים הגדולים פרסומות בטלוויזיה פרסומות בעיתונות פרסומות ברדיו - מקומי או איזורי פרסומות בקולנוע פרסומות בשלטי חוצות פרסומות בסלואלרי פרסום אפקטיבי ויעיל מאוד שמגיע בתפוצה נרחבת, אך עם זאת זול מאוד מבחינה כספית; פירסום במודעות אינטרנט בעיקר מסוג PPC - כלומר שיטת Pay Per Click "שלם לפי לחיצה" שיטה זו הינה שיטה ריווחית ביותר ועם זאת זולה מאוד, בשיטה זו בעל-העסק מפרסם את העסק שלו לעין כל, אך רק כאשר מישהו מתעניין בהודעה ומקליק עליה באמצעות העכבר ומגיע לאתר בעל-העסק בשביל לקבל עוד פרטים, בעל-העסק משלם לחברת הפירסום. שילוט בתחבורה ציבורית על גבי צדי האוטובוסים או במסכי הטלוויזיה בתוך האוטובוס. פירסום באמצעות עלוני פירסום לבתים בהדפסת בעל-העסק והפצתם על-ידי חברת פירסום ודיוור. זוהי אחת מן הדרכים הריוחיות ביותר עבור בית-העסק אפקטיביות ויעילות מאוד ועם זאת זולות להפליא. שיטת פירסום זו טובה בעיקר לחנויות ובתי-עסק אזוריים הרוצים להגדיל את קהל לקוחותיהם בסביבתם ולהזכיר לתושבים הקרובים על קיומם. באמצעות שיטה זו ניתן להפיץ ישירות לדלתות הבתים או לתיבות הדואר. רבים סוברים אף ששיטת פירסום זו אף טובה מן העיתונים משום שהיא זולה מאוד ומגיעה ישירות לבית הלקוח, ונשארת אצלו (בעיקר בגמגנטים המודבקים על המקרר) ולא נזרקת לפח כפי שקורה עם העיתון. על-ידי הפצה ניתן להפיץ; פליירים , קטלוגים, גלויות, בלונים הנושאים פרסומת. על-מנת שהפירסום יתפוס יעילות רבה עוד יותר, רצוי להוסיף לכל קמפיין פירסמו איזשהי הטבה שבזכותה ירגיש הלקוח שהרוויח משהו מן העסק שעשה איתכם ולכן בפעם הבאה שירצה לקנות מוצר דומה יידע שהוא מגיע אליכם. הפקטורים שעליכם לחשוב עליהם בתור מפרסמים הם: בראש ובראשונה קהל היעד - למי אתם רוצים לפרסם? מהו פלח השוק? האם אילו ילדים, בני נוער או אולי קשישים? סלוגן - איך יזכרו אתכם בפעם הבאה? מה מיחד אתכם משאר בתי-העסק המספקים שירות דומה? פירסום נהיר וברור - עליכם להעביר את המסר בפירסום בית העסק שלכם כך שהלקוח יבין מיד במה מדובר. יצירת הצורך של הלקוח במוצר - הפירסום שלכם צריך לגרום ללקוח שלכם לחשוב למה הוא צריך את המוצר שאתם מספקים לו ובדיוק במהשך הפירסום לענות על הצורך הזה כך שהלקוח יגיע ויקנה את המוצר/השירות. חיזוק ואיזכורו של מוצר שהלקוחות יודעים שהוא קיים, אך שכחו ממנו. עליכם להזכיר להם עליו! flyerspread
אנה מונטנה