טיפולים תקופתיים והקפדה על כללי אחזקה הם הדרך היחידה למנוע תקלות נפוצות במעליות. לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר תקלות מן הסוג הזה, המתרחשות לרוע המזל גם בבתים פרטיים וגם בבתי מלון, מוסדות ציבוריים, בנייני משרדים ועוד. תקלות המסתיימות באסון יכולות להימנע בקלות כל עוד מקפידים על מספר כללי מפתח:
א. אחזקה תקינה - לא כל חברה המציעה שירותי אחזקה מסוגלת למנוע את התקלות הנפוצות. אחזקה תקינה היא פונקציה של ניסיון, מיומנות וצבירת רקע תיאורטי. תפקידה של החברה הוא בין היתר להעסיק אנשי מקצוע מנוסים המכירים את התחום. אנשי המקצוע מוסמכים לבצע תיקונים במעלית ולוודא את תקינותה לאחר שימוש ממושך ואינטנסיבי.
ב. הוראות היצרן - יצרני מעליות מפרסמים בבירור את הוראות האחזקה התקופתיות. הוראות אלו צריכות לעמוד בראש סדר העדיפיות ולשמש את הלקוח ואת החברה המבצעת. הוראות היצרן מתייחסות ליכולת ההרמה של המעלית, למגבלות מיוחדות וכן הלאה. אי הקפדה על ההוראות מעלה את הסיכוי לתקלות ולהצטברות נזקים בלתי הפיכים.
ג. החלפת חלקים - החשיבות באחזקת מעליות היא תוצאה של החלפת חלקים. ללא החלפת חלקים לא ניתן לשמור על תקינות המעלית לאורך זמן. את החלקים מחליפים תוך השוואה של המפרט הטכני ובדיקת הפרמטרים המוגדרים על ידי היצרן. החלפת חלקים היא חלק בלתי נפרד משירותי האחזקה ויש לבצע אותה אחת לשנה לפחות.
כיצד בוחרים חברת אחזקות?
מומלץ לבחור חברת אחזקות לפי ניסיון, המלצות של לקוחות קודמים והכשרה מקצועית. אפשר לאסוף מידע על חברות אחזקה באמצעות אתרי האינטרנט העוסקים בתחום וגם לתאם פגישת היכרות עם נציגיה. מטרת הפגישה היא להתעניין ברקע המקצועי של העובדים ובהסמכה שלהם. מעבר לכך, תיאום פגישה אישית הוא הזדמנות לקבל הצעת מחיר מסודרת. ההצעה צריכה להתייחס לכל אפשרויות האחזקה ולאחריות לתקופה ארוכה ככל האפשר.
לסיכום, הפעלה של מעלית מחייבת הקפדה על כללי אחזקה. את האחזקה התקינה יודעות לבצע רק חברות מנוסות ומקצועיות. יש להשקיע בבחירת חברה מן הסוג הזה ולקבל המלצות מטעם לקוחות קודמים שכבר הזמינו את השירות.