רכבים לפירוק- גם הביטוח לוחץ !
בעלי רכב ישן מוצאים את עצמם לעיתים קרובות נשארים ללא ביטוח מקיף, מהסיבה הפשוטה שחברות הביטוח לא מוכנות להתעסק עם רכב שגילו בין 12-20 שנה שבמונחים שלהם נחשב לרכב ישן שהביטוח שלו עלול להוות הפסד לחברה, ולעיתים הם ממליצים לבעל העסק למסור אותו לחברת רכבים לפירוק במקום לעשות לו ביטוח.
חברות ביטוח לרוב יסרבו לבטח רכבים ישנים ואם כן, העלות שלהם תהיה כל כך גבוהה שאולי כדאי פשוט לפנות לחברת רכבים לפירוק ולמכור אותו במקום לעשות לו ביטוח.
בכל סוגי הביטוח נקבעת הפרמיה ע"י גיל הנהג, גיל הרכב וסוגו והגיל של הרכב אמור לתת לחברת הביטוח איזה שהיא תמונה אמיתית על מצבו.
ככל שהרכב הוא בן שנתון מוקדם ונחשב כרכב ישן, כך חברת הביטוח תימנע מלהתעסק איתו והכוונה היא שהיא תימנע מלעשות לו ביטוח מקיף.
רכב ישן מעלה בפני חברת הביטוח תמונה עגומה של אולי כמה תאונות דרכים בעברו, מצב מיכני לא משהו, תקלות חוזרות ונשנות והוא חשוף ופגיע יותר מרכבים חדישים לתאונות ומשום כך יגרום ויאלץ את חברת הביטוח לשלם לבעל הרכב הרבה מאוד כסף במקרים שכאלה, מה שהופך את העסקה בעיני חברת הביטוח לבלתי כדאית בעליל.
דבר נוסף. מסתבר כי רוב בעלי הרכב הישן מתחלקים ל-2 סוגים. או שמדובר באנשים מבוגרים ששמרו על הרכב שלהם שנים רבות ומתקשים להיפרד ממנו, או שמדובר על צעירים שרכשו רכב ישן משום שאין להם כסף. רכב ישן עלול להיקלע להרבה יותר תאונות מרכב חדש ולהכניס את הביטוח להוצאות כבדות בגינו ואת זה רוצה חברת הביטוח למנוע.
עפ"י הסטטיסטיקה לרכבים ישנים יש סיכון פי 3 להיות מעורבים בתאונות דרכים יותר מאשר לכל רכב אחר, או שיוגדרו כטוטאל לוס מה שיאלץ את חברת הביטוח לשאת בעלות שלהם במלוא ערכה כאשר הרווח מהפרמיות קטן לעומתה,או שעלות כל תיקון גבוהה מאוד ולעיתים עלותה כמחצית משווי הרכב הישן.
נהגים של רכבים שינים מאוד רוצים לבטח את הרכב שלהם אבל לא כל חברת ביטוח מוכנה לזה ומשום כך המציאו כמה חברות ביטוח "פרמיה קטומה", שהיא עלות מינימום לפרמיה ובמיוחד נועדה לרכבים ישנים ומשום כך יש הרבה בעלי רכבים ישנים שעלות הפרמיה גורמת להם בסופו של דבר לא לבטח אותו מהרכב ולמסור אותו לחברת רכבים לפירוק משום שזה לא משתלם להם.
לחברת הביטוח יש עוד סיבה והיא טובה מאוד למה הם מעדיפים שהרכבים הישנים יהיו רכבים לפירוק ולא רכבים לנסיעה. חלפים של רכבים ישנים קשה מאוד למצוא ואם כן זה כרוך בעלות יקרה ואם רכב ישן מעורב בתאונה וחברת הביטוח צריכה לשלם על התיקון שלו, עלות החלקים הללו עלולה להיות יקרה מאוד ובלתי משתלמת לחברת הביטוח.
חלק מן הרכבים הישנים של קונה רכבים לפירוק היה רוצה לקנות הם מסוג טויוטה, פורד, מיצובישי ועוד ואכן אלה הם רכבים שמאוד מועדים לגניבות משום שהחלקים שלהם מאוד דרושים ופופולאריים ולכן גם על זה חושבת חברת הביטוח שלא תהיה מוכנה לעשות ביטוח לרכב ישן מהסוגים האלה כי אם הוא ייגנב היא תצטרך לשלם את מלוא ערכו כאשר לעיתים בעל הרכב אמור היה למסור אותו לחברת רכבים לפירוק במקום בכלל להכשיר אותו לכביש.
בסופו של דבר מגיעים הרכבים הללו למשחטות רכב במקום לחברת רכבים לפירוק והם לא מרוויחים מזה שום דבר, אבל אם הם היו פונים לחברת רכבים לפירוק הם היו מרוויחים יותר ועם פחות בלבולי מוח של לחפש את הרכב הגנוב שלהם.