מצברים בתל אביב, מאפשרים למערכות החשמליות של רכבים וכלי צמ"ה, לעבוד כהלכה.
כלי צמ"ה, הם כלי ציוד מכני הנדסי, כגון שופל, טרקטור, דחפור, מחפרון ועוד.
מצברים מסוגלים להפעיל מנועים חשמליים, של כלי רכב, כמו למשל מנוע של מכונית חשמלית.
מצברים מסוגלים להפעיל מנועים חשמליים, של מלגזות חשמליות.
מצברים מסוגלים להפעיל מנוע חשמלי, של רכב דו גלגלי כמו אופנוע או קטנוע.
מצברים מסוגלים להפעיל מנוע חשמלי, של עגלות גולף ושל קלנועיות.
הקיבולת של מצברים, נמדדת ביחידות של אמפר לשעה.
מצבר שרשום עליו שהוא בעל קיבולת של 150 אמפר לשעה (150Ah), מסוגל לספק זרם של 150 אמפר, למשך שעה אחת.
אם מכשיר חשמלי צורך 50 אמפר לשעה, אז המצבר הזה, יספק לו חשמל במשך שלוש שעות.
החישוב הוא 150 לחלק ל-50, והתוצאה 3 שעות.
אבל הדוגמה הזאת איננה מדויקת, בגלל שבמצבר שעומד להתרוקן, יש ירידת מתח.
הפיזיקאי אלסנדרו וולטה
הפיזיקאי אלסנדרו וולטה, היה פיזקאי איטלקי, שחי בין שנת 1745 לשנת 1827.
אלסנדרו וולטה, היה הראשון שהצליח לבנות מצברים.
הוא בנה תא נוזלי, שהיה המצבר הראשון בעולם, והתא הזה נקרא על שמו, תא וולטה.
ההמצאה של אלסנדרו וולטה, סיפקה לחוקרים שונים בעולם, הזדמנות לחקור את התכונות של החשמל.
בתא וולטה יש לוחות נחושת ואבץ, שנמצאים זה לצד זה, כאשר הלוחות הללו הם, הקתודה והאנודה של המצבר.
עוד על מצברים
מצברים מייצרים את החשמל, בזרם ישר.
הזרם החשמלי שיוצא מהמצבר, מאפשר להפעיל מערכות חשמליות, ומכשירי חשמל.
התיל אשר אחראי על הזרמתו של הזרם החשמלי, הוא מבודד בשביל להיות בטיחותי לשימוש (למנוע מקרים של התחשמלות).
המצבר עובד בעזרת מגע שיש בין אלקטרוליט, לשתי מתכות שונות.
במצבר מתרחשת תגובה כימית, של נדידת יונים, דרך התמיסה של האלקטרוליט.
יש חוט תיל מתכתי, שמחבר את הלוחות של המתכות השונות, והזרם החשמלי שעובר דרכו, מסוגל להפעיל מערכות חשמליות, ומכשירי חשמל.
למצברים יש שלוש יחידות:
1) קתודה - שהיא הקוטב החיובי.
בקתודה נקלטים האלקטרונים, מן המעגל החיצוני.
2) אנודה - שהיא הקוטב השלילי.
באנודה נמסרים האלקטרונים, למעגל החיצוני.
3) האלקטרוליט - זה התווך אשר מפריד בין הקתודה לאנודה.
כאשר הרכב האלקטרוליט, הוא חומצה, או בסיס, או מלח.
לסיכום הנושא, מצברים בתל אביב, מאפשרים למערכות החשמליות של רכבים וכלי צמ"ה, לעבוד כהלכה.
כלי צמ"ה, הם כלי ציוד מכני הנדסי, כגון שופל, טרקטור, דחפור, מחפרון ועוד.
מצברים מסוגלים להפעיל מנועים חשמליים, של כלי רכב, כמו למשל מנוע של מכונית חשמלית.
מצברים מסוגלים להפעיל מנועים חשמליים, של מלגזות חשמליות.
מצברים מסוגלים להפעיל מנוע חשמלי, של רכב דו גלגלי כמו אופנוע או קטנוע.
מצברים מסוגלים להפעיל מנוע חשמלי, של עגלות גולף ושל קלנועיות.
הקיבולת של מצברים, נמדדת ביחידות של אמפר לשעה.
מצבר שרשום עליו שהוא בעל קיבולת של 150 אמפר לשעה (150Ah), מסוגל לספק זרם של 150 אמפר, למשך שעה אחת.
הפיזיקאי אלסנדרו וולטה, היה פיזקאי איטלקי, שחי בין שנת 1745 לשנת 1827.
אלסנדרו וולטה, היה הראשון שהצליח לבנות מצברים.
הוא בנה תא נוזלי, שהיה המצבר הראשון בעולם, והתא הזה נקרא על שמו, תא וולטה.
מצברים מייצרים את החשמל, בזרם ישר.
הזרם החשמלי שיוצא מהמצבר, מאפשר להפעיל מערכות חשמליות, ומכשירי חשמל.
התיל אשר אחראי על הזרמתו של הזרם החשמלי, הוא מבודד בשביל להיות בטיחותי לשימוש (למנוע מקרים של התחשמלות).
המצבר עובד בעזרת מגע שיש בין אלקטרוליט, לשתי מתכות שונות.
במצבר מתרחשת תגובה כימית, של נדידת יונים, דרך התמיסה של האלקטרוליט.
יש חוט תיל מתכתי, שמחבר את הלוחות של המתכות השונות, והזרם החשמלי שעובר דרכו, מסוגל להפעיל מערכות חשמליות, ומכשירי חשמל.