ישנם כלי רכב העושים שימוש במערכת קירור אוויר בה החום מועבר אל צלעות קירור בבלוק המנוע עצמו. בעבר השתמשו רוב מנועי המכוניות והאופנועים בשיטה זו, אך כיום לא נותרו מכוניות העושות שימוש בשיטה זו ורק מיעוט של אופנועים עדיין משתמש בה. שאר כלי הרכב עברו למערכת קירור סגורה מבוססת נוזל (המכונה "קירור מים"), בה הקירור מתבצע באמצעות רשת של צינורות ומעברים המובילים את חום המנוע באמצעות נוזל אל רדיאטור (מקרן חום).
מכונית פרטית בעל שריפה פנימית פולט המנוע כמות גדולה מאוד של חום,המנוע זקוק לטמפרטורה הגבוהה כדי לעבוד ביעילות, אך מומלץ מאוד להוציא את עודף החום מאזור המנוע כדי שלא יפגע במנוע ובמתכות מהם עשוי המנוע, הוצאת החום העודף ברכבים פרטיים ומסחריים מתבצת בעזרת נוזל קרור מזה זה נוזל קרור ? נוזל קרור הינו נוזל המופק ממספר חומרים נוגדי חימצון (corrosion inhibitor) הגומי וגם המתכת ממנה עשוי המנוע יכול להיפגע כתוצאה מחמצון וקורוזיה שיכולה להיגרם באם משתמשים בנוזל קרור שאינו נוגד חמצון יצרני הרכבים ממליצים להחליף את להשתמש בנוזל קרור המתאים לארץ ישראל החמה עלות מומלצת ל-2 ליטר של נוזל קרור איכותי: 100-150 ש"ח מומלץ מאוד להשתמש רק בנוזל קרור שהומלץ על-יד יצרן הרכב. הדבר משתלום ועוזר לשמור על הרכב לאורך זמן!
המידע הכתוב בדף זה מהווה יעוץ ראשוני בלבד ואינו תחליף לייעוץ ובדיקה מקצועית על ידי שמאי רכב מוסמך. כל שימוש במידע ואו נזק או הפסד הנגרם כתוצאה מכך הינו באחריות המשתמשת בלבד! להזמנת בדיקה יסודית משמאי רכב מוסמך התקשרו: 1-800-202-770 או לחצו כאן ליצירת קשר
מתתיהו בשארי - שמאי רכב מוסמך
שמאי על גלגלים
טלפון: 1-800-202-770
אתר: בדיקת רכב לפני קניה