בדיקת מזהמים 4-5 גזים לרכב
לאור החמרת התקנים לאיכות הסביבה בארץ בעולם ובאירופה עקב התפשטות גזי החממה באוזון.
בבדיקה במכשיר 4-5 גזים זה אנו בודקים את פליטת מזהמים מרכב מנועי בנזין מסולר.
יתרונות הבדיקה הזו היא אפשרות קבלת ניתוח נתונים דאגנותי לרכב וקבלת נתונים אודות מנוע הרכב, מערכת הקירור, מערכת היניקה, מערכת הזרקה ומערכת הפליטה.
גזי פליטה במנוע הרכב הם:
1) חד תחמוצת הפחמן - CO בערה לא מושלמת דלק שרוף למחצה
2) דו תחמוצת הפחמן - CO2 פחמן דו חמצני הוא תוצר לוואי של בערה תקינה
3) חמצן - O2 הימצאות חמצן בבערה מהווה אינדיקציה טובה לבערה בתערוכת ענייה
4)פחמימנים - HC בפשטות זה דלק לא שרוף
5)חימצון חנקן NOX לחץ גבוה וטמפרטורה גבוהה במהלך בערה עלולים לתגובה כימית.
יש גם גזים אחרים אשר נפלטים ממנוע הרכב כמו ,H2O - אדי מים, SO2 - דו תחמוצת הגופרית , HO - מימן , C - חלקיקי פחמן
תקני משרד התחבורה בישראל השוו לתקנים האירופאים
CO =מה% 0.3 עד% 0.5
CO2=מה% 12.5 ל15.5%
O2=עד 0.5%(לפעמים עד 1%)
HC=עד 100PPM
כל גזי הפליטה ברכב נבדקים במוסכים בטיפולים עם מכשיר 4-5 גזים או במכוני הרישוי בטסט השנתי.
לאחרונה משרד התחבורה ומשרד לאיכות הסביבה מטיל בדיקות קפדניות של רכב באבחון הרישוי השנתי (טסט) ובבדיקות פתע לנוסעים בדרכים ושיתוף משטרת ישראל ומכוניות לא תקינות ומזהמות יורדות מהכביש
כל שימוש במידע ו\או נזק או הפסד הנגרם כתוצאה מכך הינו באחריות המשתמש\ת בלבד!
מתתיהו בשארי - שמאי רכב מוסמך
שמאי על גלגלים
טלפון: 1-800-202-770
אתר: בדיקת רכב לפני קניה