אם פתחתם עסק חדש או אולי יש לכם עסק קיים השואף להתרחב ולהביא לקוחות חדשים, תוכלו להשתמש בפליירים בשביל לקדם את העסק. זו יכולה להיות מכולת שכונתית, שירותי הדברה, אינסטלטור או כל התעסקות אחרת שיש לכם. פלאייר הוא תמיד אמצעי יעיל ומשתלם לפרסום העסק. זהו אינו דבר מובן מאליו; אנו חיים בעידן דיגיטלי מאוד, הכל משתנה וגם טכניקות הפרסום, אך הפלאיירים ממשיכים להיות איתנו. זוהי כנראה ההוכחה הטובה ביותר ליעילותם.
במאמרים קודמים עסקתי בעיצוב והדפסת פליירים, עכשיו אני רוצה לדבר על הפצת הפליירים. כשם שהקדשתם תיכנון ומחשבה לעיצוב הפלייר, כך יש גם לחשוב ולתכנן את הפצת הפליירים. בין אם אתם עושים זאת בעצמכם או בין אם שכרתם מישהו שנותן לכם שירות של הפצת פליירים עליכם לתכנן את מודל ההפצה של הפליירים. המטרה שלכם היא תמיד אותה המטרה – הגדלת אחוז ההמרה של הפליירים. למי שלא מכיר את המושג הרשו לי להסביר את זה בצורה פשוטה למדי. נניח והדפסתם 10,000 פליירים ועכשיו אתם מחלקים אותם ברחבי העיר. אתם בשאיפה שכמה שיורת אנשים יראו את הפלייר וכמה שיותר יקנו את המוצר או השירות שאתם מוכרים. אם הפלייר יביא לכם 1000 לקוחות אז זה אומר שיש לכם יחס המרה של 10%, אחד מכל עשרה אנשים שראה את הפלייר הפך ללקוח. זוהי רק דוגמה, ברוב המקרים יחס המרה של 10% אינו ריאלי.
אז מה הם המודלים להפצת פלייירים?
נתחיל מהמודלים הגאוגרפיים, אלו אשר שמים דגש על הפילוח הגיאוגראפי של הלקוחות הפוטנציאליים. לדוגמה הפצת פליירים בתיבות דואר בשכונה או תליית הפלייר על לוח המודעות השכונתי. מודלים אלו של הפצת פליירים מתאימים לעסקים שכונתיים, עסקים הנותנים שירותים לתושבי הסביבה.
ישנם גם מודלים על פי תחומי עניין, כאשר המוצר או השירות שלי מתאים למגזר מסוים בעל תחום עניין משותף. לדוגמה כנס משתחררים, אילו פליירים נחלק בכנס משתחררים? זהו כנס אליו יגיעו אנשים בגיל ה20, חלקם מחפשים עבודה, חלקם חולמים על טיול בעולם, חלקם מתכננים לימודים. פליירים של מבצעים על טיסות לדרום אמריקה, מכללות וחברות כוח אדם יכולים לזכות ביחס המרה גבוה בכנסים אלו.
ישנם מודלים שונים להפצת פליירים וכל עסק צריך לעשות את הניתוח שלו ולראות מהו המודל של חלוקת פליירים המתאים עבורו. יש ממש לעשות תוכנית עבודה לגבי מקום החלוקה וזמן החלוקה. זוכרים את הדוגמה שלי של חלוקת 10,000 פליירים? נניח והשירות שתרצו לפרסם הוא מספרה שכונתית, באיזה מודל תבחרו? אם תפיצו פליירים ברחבי הארץ תקבלו יחס המרה מאוד נמוך. אם תפיצו פליירים רק באזור המספרה אז סביר להניח שתקבלו יחס המרה טוב יותר.