בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, מכשור ממוחשב הוא חלק בלתי נפרד ממערך ניהול קשרי לקוחות. בתי עסק רבים שמים דגש רב על הציוד הממוחשב בו הם עושים שימוש, זאת על מנת להבטיח כי אכן יעניקו את השירות המיטבי לכל לקוח. ישנם מספר היבטים חשובים שצריך לקחת בחשבון בכל הקשור לניהול חכם ויעיל של קשרי לקוחות, את היבטים אלו נסקור במאמר זה לעומק.
ניהול קשרי לקוחות
זוהי יחידה בתוך תחום הניהול, אשר למעשה שמה דגש על מספר היבטים, והם:
• שימור לקוחות קיימים – על ידי הענקת הטבות מסוימות
• צירוף לקוחות חדשים – על ידי פרסום או מכירה ובחינת אטרקטיביות השירות המוצע ללקוח.
• בקרה שוטפת על איכות שירות הלקוחות – ההיבט היומיומי. כולל גם בחינה של איכות העובדים המעניקים את השירות.
ניהול קשרי לקוחות הוא שלב אחד מעל תחום שירות הלקוחות, שכן בעוד שהכוונה בשירות לקוחות הוא השירות המוצע בשטח, ניהול קשרי לקוחות הוא התחום המפקח על שירות הלקוחות שניתן.
בין ניהול לטכנולוגיה
אז מדוע למעשה חשוב כל כך הנושא הטכנולוגי לתחום קשרי לקוחות? – מבט מהיר על סביבת העבודה שהתבססה בשנים האחרונות חושף לפנינו סביבה עבודה טכנולוגית, מתקדמת, כזו השמה דגש רב על תהליכי עבודה יעילים. סביבת עבודה חכמה, במיוחד בתחום השירות, נמדדת ביכולת של עסק מסוים להעניק שירות מקצועי בזמן המהיר ביותר ולשם כך מוצרי מחשוב נועדו, על מנת להקל על חיינו ולקצר את הזמן של תהליכים, אשר בעבר היו עושים אותם בזמן ממושך.
ומה בפועל?
בפועל אנו יכולים לראות כיצד פתרונות מחשוב לעסקים מקלים על העבודה גם בכל הקשור לניהול. בכדי שהוא יתבצע בצורה מקצועית ויעילה, וימלא אחר כל ההיבטים הנדרשים, אשר צוינו כבר, נדרשת סביבה טכנולוגית חכמה, הכוללת בין היתר תוכנות ניהול ידע וניהול נתונים המציגות תמונה עדכנית של – מצב הלקוחות הקיימים, השוואה של נתונים משנים קודמות מול שנה נוכחית, ניתוח פריון העסק וכדומה. מדובר בעיקר בעבודה מנהלית ואדמיניסטרטיבית, אשר יכולה להתבצע אך ורק בעזרת סביבה טכנולוגית הכוללת מכשור חכם ומתוחכם.
לסיכום
גם הפעם נוכחנו לדעת שהסביבה העסקית בה אנו חיים אינה נפרדת מהעולם הטכנולוגי אשר סובב אותנו. תהליכי עבודה חשובים לא יכולים להתקיים בלי הציוד הממוחשב הדרוש, ואכן אפשר לראות את התוצאות בשטח. גם תחום ניהול קשרי לקוחות מושפע מהמהפכות הטכנולוגיות אשר מתרחשות בכל עת. חידושים טכנולוגים משפיעים על טיב העבודה וטיב השירות המוענק ללקוחות. בתי עסק רבים, אשר מנהלים מערך ניהול קשר לקוחות יוכלו להעיד כיצד ציוד ממוחשב חכם מקל על העבודה היומיומית השוטפת וכי החשיבות היא לאין שיעור. פנו היום למומחה והתייעצו עימו לגבי הצרכים השונים שיש לעסק אשר בבעלותכם והצטיידו במכשור והציוד הממוחשב הדרוש לבית העסק שלכם.