אולי שמעתם פה ושם את המושג חידוש צמיגים אבל אתם לא ממש יודעים מה הכוונה. יש החושבים שחידוש צמיגי הרכב הוא פשוט החלפת צמיגי הרכב הישנים בחדשים ישר ממחירון הצמיגים אמנם גם זה סוג של חידוש אך לא זאת הכוונה. כאשר אומרים חידוש צמיגים הכוונה לתהליך שבו מחדשים את צמיגי הרכב המשומשים ומאריכים את חיי הצמיג. בתהליך חידוש צמיגים מגפרים סולייה חדשה על צמיג משומש. למרות שהרבה אנשים אינם מכירים את תהליך זה הוא קיים כבר שנים רבות. ניתן למצוא אותו בתעשיית הרכב וכמו כן בתעשיית התעופה. צמיגי מטוסים רבים בארץ עוברים תהליך של חידוש צמיגים, בינהם תוכלו למצוא את מטוסי חיל האוויר ומטוסים אזרחיים.
לחידוש צמיגים יש מספר יתרונות; קודם כל מתבצעת אבחנה של פרופיל הרכב, כלומר לסוג העבודה והעומס שעובר הצמיג על מנת להתאים את החידוש המתאים ביותר עבור הצרכים של הרכב הספציפי. יש לציין שחידוש צמיגים מתאים יותר למשאיות, אוטובוסים ורכבי הובלה ולא למגזר הביתי. ישנם משתנים סביבתיים הקושרים לאופי העבודה. יתרון שני הוא החיסכון בדלק המושג בזכות צמיג תקין. היתרון השלישי הוא מההיבט הסביבתי, תוחלת החיים של הצמיג מוארכת, למעשה למציג ישנם 2-3 מחזורי חיים. זהו ניצול טוב יותר של המשאבים והפחתת כמות הזבל המזהם. במידה ויש לכם משאית או רכב הובלה מומלץ לחדש צמיגים, הרי אתם מכירים את מחירון הצמיגים בשוק. ניתן כך לחסוך כסף ולהמשיך לסוע בביטחה מבלי להוציא עוד כספים על צמיגים במחירון.
במידה ואתם דואגים לבטיחות, הסירו כל דאגה מליבכם. חידוש צמיגים נעשה לפי תקנים מחמירים מאוד; ישראלים ובינלאומיים. מפעלי חידוש הצמיגים נמצאים תחת פיקוח מעבדה וכל אמצעי הפיקוח הם חלק מהתקן. לא כל צמיג מתקבל לתהליך החידוש, ישנם קריטריונים מחמירים הקובעים האם הצמיג הוא בר חידוש או לא. ברמת העיקרון צמיגים שגילם מעל ל – 4 שנים, צמיגים עם סדקים בגומי, שברים בגוף בצמיג, צמיגים אשר נחשפו ליותר מידי שמנים וכימיקלים או שחודשו כבר פעמיים בעבר אינם מתקבלים לתהליך חידוש הצמיגים. בדיוק כמו שכל נושא מחירון הצמיגים מוסדר בתקנות משרד התחבורה, כך גם על נושא חידוש הצמיגים.
מבחינת התהליך מתחילים קודם כל במיון הצמיגים. צמיגים אשר נמצאו כשירים לחידוש עוברים תהליך של הסרת החולייה בחריטה, זהו תהליך ממוחשב. לאחר החריטה נחשפים חלקי בצמיג הפנימיים, במידה ויש בהם פגמים הם עוברים תיקון. לאחר תיקון הפגמים מתבצע תהליך של חיבור סולייה חדשה. הסולייה מהודקת בצורה מכנית ובאמצעות שכבת ביניים של קושינג דומי, לאחר מכן היא עוברת גיפור קר בתנאי תת ואקום.
רכבי הובלה ואטובוסים חשופים לבלאי גדול של צמיגים ולכאורה יש להחילפם בתכיפות.עם חידוש צמיגים תוכלו לחסוך כסף כם אם יציעו לכם 50% הנחה על מחירון הצמיגים בקניית צמיגים חדשים. לכן אל תמהרו לפתוח מחירון צמיגים ולהזמין צמיגים חדשים.