אורך חיי מצבר הוא בין 3 ועד 4 שנים, על מנת לשמור על מצבר לרכב על מנת שיגיע לאורך החיים המקסימלי שלו יש לנקוט בכמה פעולות פשוטות. לא צריך להיות מכונאי או בעל ידע במכונאות רכב על מנת לשמור על המצבר בצורה תקינה לאורך זמן. אבל כן צריך להקפיד לעשות את הפעולות הפשוטות כל כמה חודשים.
את רוב הפעולות ניתן לבצע לבד ובקלות מלבד פעולה אחת שמצריכה בעל מקצוע ועדיף במכון מורשה של מצברים לרכב, למרות שניתן לבצע אותה גם במוסך מורשה. הפעולה היא בדיקת מתח. בדיקת מתח יש לבצע לפחות פעם בשנה לבדוק ולבדוק שהוא עומד בתקנים שרשומים בספר הרכב.
בדיקת מים- הבדיקה נועדה כדי לראות את מפלס המים במצבר (אם מדובר במצבר עם מים, כלומר מצבר רטוב), המידה ולפי בדיקה ויזואלית רואים שחסר מים חשוב למלא מים עד חלקו העליון, יש להשתמש במים מזוקקים בלבד, מכיוון שמים רגילים גורמים לחלודה ומקצרים את אורך חיי המצבר. למה חשוב לעשות בדיקות מים ומתי?
חוסר מים במצבר גורם לו לגמגם בתחילת נסיעה ויכולים גם לקצר משמעותית את אורך חייו אם חסרים בו מים לאורך זמן, ישנם הרבה מקרים בהם הרכב לא מניע כתוצאה מחוסר מים במצבר. כל כמה זמן יש לבדוק מים במצבר?
עדיף כל כמה חודשים אבל בחודשי הקיץ אפילו כדאי לבדוק כל חודש, מכיוון שעומס החום בקיץ מביע את האזור שנמצא תחת המכסה מנוע לעומס חום קיצוני, בגלל עומס החום המים במצבר מתאדים וכך נוצר חוסר מים במצבר. הקיץ אצלנו בישראל הוא בעלי עומסי חום כבדים ונמשך לאורך חצי שנה ואף יותר. לכן חשוב להקפיד ולבדוק במהלך הקיץ מספר פעמים את מפלס המים של מצבר לרכב.
ניקיון מצברים- מצברים נוטים למשוך אבק וקורוזיה, הקורוזיה נגרמת בגלל היותם מצברים רטובים, במהלך הזמן עקב התאדות המים נוצרת קורוזיה על גבי המצבר, יחד עם האבק והפיח המאפיינים את אזור המכסה מנוע נוצר לכלוך על החיבורים של המצבר, חשוב לנקות את הלכלוך מדי חצי שנה על מנת לא יגרום נזק למצבר.
פעילות המצבר- אם אתם נוסעים לחופשה ארוכה של שבוע ימים ומעלה חייב להיות מישהו שיניע את הרכב בזמן שהותכם במקום אחר, את הרכב יש להניע כל 3 ימים למשך 15 דקות, אם מדובר בהיעדרות של 10 ימים אפשר להניע את הרכב אחרי 6 ימים למשך 15 דקות. כי לאחר 3 ימים נוספים תחזרו להשתמש בו באופן סדיר.