שלבים בבניית אפליקציות
אפליקציה מסחרית דורשת הקפדה על תהליכי פיתוח מסודרים. השלב הראשון בבניית אפליקציה הוא אפיון מדויק של קהל היעד, המטרה, הדרישות, ההגבלות הטכניות והממשק. האפיון מהווה את הבסיס של פיתוח אפליקציות ובלעדיו לא ניתן לעמוד בתקציב או בלוח הזמנים. אפיון ופיתוח מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מיומנים המכירים את התחום. בעלי עסקים המעוניינים באפליקציה ייעודית יכולים לתת את הדגשים שלהם, אולם בסופו של דבר אנשי המקצוע הם אלו שמחליטים איך האפליקציה תראה, מה היא תציע וגם מה ייחד אותה עבור המשתמשים והלקוחות.
השלב השני של בניית אפליקצה הוא השיווק. אחרי שמסיימים את הפיתוח ואת האפיון ניתן לבנות גרסת בטא של האפליקציה ולבדוק אותה בסביבה טבעית ככל האפשר. המטרה של הבדיקה היא לוודא שיווק של אפליקציות ראויות בלבד. בהינתן תוצאות משביעות רצון מתחיל תהליך יקר וארוך של שיווק אפליקציות בחנויות הייעודיות.
ההבדלים בין חנויות אפליקציות
עיקר האפליקציות מפותחות, מאופיינות ומשווקות כיום עבור החנות של גוגל והחנות של אפל. ההבדלים בין החנויות הם יחסית מינוריים מבחינת המשתמשים, אולם עבור המפתחים מדובר על פערים משמעותיים. אפל לדוגמא נוקטת בגישה של "גן סגור" ולכן מקשה מאוד על בניית אפליקציות חדשות והוספתן אל המאגר. היתרון של בניית אפליקציות עבור אפל הוא עמידות גבוהה ואפשרויות הפצה כמעט בלתי מוגבלות. מנגד, בחברת גוגל ממשיכים לעודד מפתחים לבנות אפליקציות על בסיס קוד פתוח ולכן הגישה נוחה יותר, אולם החיסרון הוא חשיפה גבוהה לוירוסים או תוכנות זדוניות.
בעלי עסקים המעוניינים לפתח ולבנות אפליקציה חדשה חייבים להכיר את האפשרויות העומדות לרשותן. בניגוד למה שנהוג לחשוב, עלות תהליך הבנייה, הפיתוח, האפיון והשיווק היא אינה אינדיקציה לאיכות האפליקציה. יש אפליקציות יקרות מאוד שהולכות לאיבוד בתוך החנות כבר לאחר ימים ספורים, לעומת אפליקציות איכותיות שבעלות מינימאלית מייצרות רווחים מקסימאליים. בסופו של דבר, הכל תלוי בהתאמה של האפליקציה לצרכי המשתמשים ובחידושים שהיא מביאה. הדרך להשיג את ההתאמה הזו היא לעבור תהליך ארוך של אפיון, פיתוח וכמובן שיווק באמצעים המקובלים ולפי ניסיון העבר.