בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש בכלי הנקרא שיחת ועידה. בעבר המונח הזה היה מתקשר לנו ישר לשיחות טלפון, שיחות שבהן היו משוחחים יותר משני אנשים, שיחות שהיו יקרות מאוד בזמנים הללו בגלל שזו הייתה הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. שנים האחרונות שיחת ועידה היא מונח שמתקשר יותר לאינטרנט וישנן מספר תוכנות התומכות בשירות הזה, תוכנות חינמיות כמו סקייפ ודומיה או תוכנות אחרות בתשלום עם מספר פונקציות נוספות.
למי הן מיועדות?
שיחת ועידה מיועדת הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי. למגזר הפרטי, נניח שישנם מספר בני משפחה המעוניינים לשוחח אך כל אחד מהם נמצא במקום אחר בעולם, על ידי שיחת ועידה הם יוכלו לדבר האחד עם השני וכולם ביחד. במגזר העסקי ועידה נמצאת בשימוש נרחב יותר, כך שניתן בעזרתה לעשות ראיונות עבודה גם למקומות עבודה שמעבר לים, סגירת חוזים והתדיינות, משא ומתן בין מספר גורמים, הצגת חומרים בפני משקיעים – כל מה שמצריך שיחה של מספר אנשים מה שבעבר לא היה אפשרי.
יתרונות והתקדמות הטכנולוגיה.
שיחת ועידה טומנת בחובה מספר יתרונות. ראשית, אין הגבלה של מקום וזמן, ניתן לבצע אותה עם כל מקום אחר בעולם כך שהטכנולוגיה פותחת פתח עסקי גם למי שתחום עיסוקו היה מוגבל למדינה בה הוא גר, שנית, עם פלאי הטכנולוגיה שיחת ועידה יכול להיות ממש כמו שיחה פנים אל מול פנים מכיוון שהיום ניתן במהלך שיחת ועידה להראות מסמכים האחד לשני, לראות האחד את השני ולשמוע אחד את השני בצורה מיטבית – הכול כמובן אם הציוד הטכני מתאים לשיחה כזו ולכן יש לוודא שהוא מתאים בעיקר אם מדובר על שיחת ועידה קריטית כזו שלא נרצה שיהיו בה תקלות במהלכה