מענה קולי לעסקים הוא למעשה, מענה שיכול להיות קולי בלבד או גם מענה קולי אנושי אשר מאחורי הקול יושב נציג טלפוני.
מענה קולי לעסקים נועד לתת שירות ראשוני ללקוח המתקשר, וכן לכוון אותו לפתרון או לשירות לו הוא זקוק באותו רגע של פנייתו לחברה.
מענה קולי לעסקים כולל בתוכו רמות שונות של מענה ללקוחות, וכן סוגים שונים עליהם יפורט בקצרה כאן:
מענה קולי לעסקים בעזרת טכנולוגיה ממוחשבת של עיבוד קול- סוג כזה של מענה קולי לעסקים הינו מסייע ללקוח לגשת למחלקה או לשירות הספציפי הפנימי לו הוא נזקק בתוך המחלקה, לדוגמא אם החברה היא חברת סלולר כלשהי והלקוח מעוניין בשירות של תמיכה טלפונית מאחר ונתקל בבעיה במכשירו, מענה קולי לעסקים יסייע לו להגיע לשלוחה המבוקשת בה הוא יקבל את השירות הנצרך לו. ואם נסכם זאת, מענה קולי לעסקים בטכנולוגיה זו נועד בכדי לקצר את זמן ההמתנה של הלקוח וכן לכוון אותו ליעד השירות שלו באופן מהיר וממוקד.
מענה קולי לעסקים שהוא למעשה תיבת להשארת הודעות ופרטים לחזרה- מענה קולי לעסקים מסוג זה יאפשר ללקוח להשאיר את פרטיו וכן את בקשתו בתיבת ההודעות ולאחר מכן החברה או העסק יחזרו אליו. פתרון זה הוא מצוין גם ללקוח שלא יצטרך להמתין סתם על הקו ויוכל רק להשאיר את פרטיו ולהמשיך בעיסוקיו וכמובן לעסק עצמו, שעסוק בפניות קודמות או בפגישות עסקיות אחרות המונעות ממנו את האפשרות לתת מענה באותו הרגע.
מענה קולי לעסקים שהוא אנושי- סוג מענה זה הוא מענה על ידי נציגי שירות אשר עונים לטלפון של העסק או החברה ונותנים את הפתרון הראשוני לו הלקוח זקוק, אם העברת הודעה באופן דחוף, אם פתרון זמני / קבוע, או השארת פרטים , פתרון זה יכול להתאים לדוגמא למשרדים כמו:
- רופאים
- פסיכולוגים
- יועצים
- תרפיסטים (ריפוי בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיה, הידרותרפיה)
- מספרה
- מספרה לבעלי חיים
- מכוני יופי וקוסמטיקה
- מכונים שונים (מכוני שמיעה, ראיה וכו`)
- בתי ספר מקצועיים
- וטרינרים
- בעלי מגרשי ספורט (טניס, גולף וכו`) ועוד...
- כל משרד שמכבד את הלקוחות שלו ומצפה לקבל שירות בדיוק כמו שהוא כלקוח היה רוצה לקבל