חברת מרצדס, שידועה היטב במיומנות הטכנית והמכנית וידועה לא פחות בהקפדה שלה על כל פרט ופרט גם בהנדסת אנוש, עמדה לאחרונה בפני אתר לא קטן. האתגר שאנו מדברים על היה פיתוח של רכב חדש, המבוסס על שילוב לא פשוט בין רכב שטח בעל עוצמה ונוכחות, עם רכב שמספק חוויית נהיגה ונסיעה לא פחות טובה גם בכביש.
למרות שרכבי פנאי המיועדים גם לשטח וגם לכביש אינם המצאה חדשה, ואולי דווקא משום כך, לא קל להוציא בשורה חדשה בתחום. למרות זאת, מסתבר שמעצבי החברה ומהנדסיה הצליחו לעשות זאת שוב, כאשר הציגו לעולם את מרצדס GLK250 החדשה. מסתבר שכאשר עושים זאת נכון, אפשר בהחלט להמציא את הגלגל מחדש ולהביא בשורה מחודשת ומוצלח, כזאת שבהחלט שווה את ההשקעה.
מרשימה ממבט ראשון
מרצדס GLK250, שמשווקת בישראל מהתקופה האחרונה, היא בהחלט דוגמא לרכב מרשים, כבר במבט ראשון. לא צריך להיות מומחה גדול לענייני רכב בכלל ולרכבי שטח בעלי עוצמה בפרט, כדי לראות שהושקעה כאן עבודת עיצוב מרשימה, ללא ספק.
העיצוב בעל הקווים הנקיים והרבועים משדר עוצמה ונוכחות. מצד אחד, העובדה שמדובר על רכב שרירי וחזק שמתאים לשטח ניכרת בגחון המוגבה, בחישוקים המרשימים, בתוספות הכרום ואפילו בעיצוב של החלונות והפנסים הקדמיים. מצד שני, מדובר על עיצוב שנראה נהדר גם בנסיעה על הכביש באזורי היוקרה של אירופה ולא פחות מכך - גם בישראל.
עוצמה של מנוע
כדי להבין את כוחו של הרכב ואת יכולת הביצועים שלו, בדקנו כמה נתונים טכניים מעניינים. מבחינת המנוע, בחרו מהנדסי החברה לצייד את ה- GLK250 במנוע חזק ורב עוצמה, על בסיס 4 צילינדרים. המנוע, שעוצמתו הינה של 211 כוחות סוס, מסוגל לספק את הסחורה גם מבחינת תאוצה וגם ביכולת להגיע למהירות מקסימלית גבוהה.
למרות שמדובר על רכב גדול למדי ובהתאמה לכך גם בעל משקל שתואם את הקטגוריה של רכבי פנאי שטח מובילים, אפשר בהחלט להגיע למהירויות של הרבה מעבר ל-200 קמ"ש. עם תאוצה של 7.9 שניות ממצב מנוחה למהירות של 100 קמ"ש, יש לרכב זה גם עוצמה מתפרצת וגם נחישות ברורה.
בזכות מערכת היגוי מצוינת, שהיא גם נוחה לתפעול וגם אינטואיטיבית למדי, קל מאוד להתרגל לעוצמה של המנוע ולא קשה לשלוט ברכב. בנסיעת כביש - החוויה נוחה באופן מפתיע לגמרי, שכמעט בלתי אפשרי למצוא כמותה בנהיגה ברכבי שטח בעלי נתונים דומים. במקביל, גם כאשר יורדים מהכביש הסלול ההתמודדות יפה מאוד ואינה באה על חשבון נסיעה נוחה למדי.
תיבת ההילוכים המקורית של מרצדס, פרי פיתוח של החברה, מסייעת בדרכה לאיכות הנסיעה והופכת אותה לחלקה יותר ואפילו לכזו עם צריכת דרך בהחלט סבירה. אמנם לא מדובר על רכב שאפשר לקרוא לו סופר חסכוני, אבל דגם כזה בהחלט לא נועד לכך. צריכה ממוצעת של מעל 13 ק"מ לליטר דלק - בהחלט לא נשמע נתון שיש להתבייש בו.
לסיום נציין שמרצדס בהחלט מספקת תמורה נאה למחיר הרכב גם מבחינת ההשקעה בבטיחות וגם מבחינת הפינוקים והתוספות המקוריות והאופציונאליות. עמידות יפה במבחני ריסוק ומערכות עזר תומכות לנהיגה נוחה ובטוחה בהחלט משלימים יפה את התמונה.