קיבלתם או רכשתם רכב חדש, הרכב הראשון בבעלותכם, אין ספק שרכב ראשון הוא שימחה גדולה והתרגשות גדולה כפליים. הסוף לאוטובוסים, מוניות שירות ורכבות. יותר לא צריך להגיע לפני הזמן לתחנה, ולחכות לאוטובוס עד אין קץ. או להגיע לתחנה ולגלות שכרגע עבר האוטובוס ועכשיו יש לנו לפחות עוד 20 דקות להמתין.
מעכשיו יש לנו רכב משלנו, אנחנו אדונים לעצמנו, ניידים ולא צריכים לבזבז זמן יקר בנסיעה ארוכה ומייגעת עם עצירה בתחנות מרובות ולחכות שההיא עם העגלה תרד.
אז אם זה רכב ראשון שלכם יש כמה דברים שעליכם לדעת:
מצבר הינו החלק הכי חושב ברכב, הוא הלב של הרכב, בלי מצבר לרכב האוטו לא יניע. לכן צריך לטפל בו בתדירות ולדאוג להחליפו בזמן. מניסיון שלי הדבר האחרון שאתם רוצים זה לנסות להניע את הרכב בבוקר ולגלות שהלך לכם מצבר לרכב, ועכשיו צריך לקנות חדש, לחכות לגרר, ולבזבז חצי יום בגלל האוטו. או במקרה הכי גרוע שבאמצע פקק ארוך ומייגע בדרך הביתה הרכב עושה רעשי גסיסה ולא מניע.
אורך חיי מצבר לרכב- אורך חייו של מצבר איכותי הינו עד 4 שנים, לרוב בגלל חוסר טיפול נכון ותקופתי חייו מתקצרים.
החלפת מצבר- לא מומלץ לבצע החלפת מצבר לבד, גם אם ראיתם סרטון ביוטיוב שמפרט צעד צעד איך לבצע את החלפה, אל תיקחו סיכון ותנו לבעל מקצוע לעשות זאת, חיבור לא נכון יכול לגרום לקצר, ולקצר את אורך החיים שלו באופן משמעותי.
בדיקות מתח- מומלץ אחת לכמה חודשים לקחת את הרכב לבדיקת מתח המצבר, מתח גבוה או נמוך, יכול לגרום נזק לאורך זמן וחשוב לטפל בבעיה לפני שיגרם נזק משמעותי לרכב.
בדיקות מים- מצברים נוטים לאבד מים במשך הזמן, במיוחד בחודשי הקיץ החמים מאוד בישראל (קחו בחשבון שבישראל יש יותר קיץ מחורף), המים מתאדים וגורמים לחוסר מים במצבר, לכן חשוב אחת לכמה חודשים, ובקיץ בתדירות יותר גבוה לבדוק מים, במידה ויש חוסר מתחת לקו המסומן כמפלס מים תקין, יש למלא מים, חשוב לזכור להשתמש במים מזוקקים בלבד, לא מי שתייה ולא מי ברז.
בדיקת ניקיון- כמו כל חלק מתחת למכסה מנוע גם המצבר מתמלא אבק, פיח וקורוזיה, חשוב אחת לחצי שנה לנקות את הלכלוך שיצטבר בין החיבורים.