ממש לאחרונה יצא לנו לערוך היכרות קרובה עם רכב שמגיע מיצרן מוביל, שנחשב לפופולארי מאוד בישראל. הרכב, יונדאי i10, עבר לאחרונה מתיחת פנים לא קטנה ומסתבר שאפילו די מוצלחת.
לפני שנמשיך, חשוב לזכור שמדובר עדיין על רכב מדגם "מיני", מה שאומר שהיצרן לא יכול להתפרע מבחינת מידות אורך ורוחב, אבל אפילו כאן השכילו ליצור מיני מהפכה. אורכה של ה- i10 גדל מעט לעומת הגרסאות הישנות יותר והדבר מורגש היטב במרווח של תא הנוסעים, ואפילו במראה החיצוני של המכונית.
עם מראה שעבר ריענון והפך בהחלט לרענן יותר ואפילו כזה שקורץ באופן מודע לצעירים ולבעלי חוש אסתטי, אפשר בקלות לטעות ולחשוב שמדובר על אוטו מקטגורית ה"סופר מיני", אבל לא כך הם פני הדברים. עם התנהגות כביש יציבה, צריכת דלק מצוינת (גם בגרסה ה-1000 סמ"ק הידנית וגם בגרסת ה-1250 החזקה יותר), תג המחיר לא מותיר מקום להתלבטויות.
יונדאי, באמצעות עיצוב נכון אולי מציגה מראה של מכונית גדולה יותר, ובעלת מרווח פנימי סביר ואפילו כזה שמצליח להפתיע לטובה, אבל המחיר מספר סיפור חד משמעי. מדובר על רכב שמוצע במחיר מקטגוריית "מיני" ולמעשה משתלם יותר מכל המתחרות המובילות שאנחנו מכירים.
חוויית נסיעה מוצלחת
עד כה אמרנו מספר דברים כללים, ביחס למחיר משתלם וביחס לשיפורים בגודל ובעיצוב, אבל עדיין לא סיפרו על חוויית הנסיעה שבהחלט השאירה בנו רושם חיובי.
ראשית, ראוי לומר שעיצוב הפנים של תא הנוסעים היה טוב מהצפוי, ולא לגמרי שגרתי. עם הגה כוח, מדובר ללא ספק על רכב שיכול לחיות בעיר בנוחות רבה, להשתחל בקלות גם לתוך חניות קטנות, וכל זאת - בלי לגרום לנהג או לנהגת לתחושת צפיפות מעיקה.
גם מבחינת התנהגות כביש, אי אפשר לומר שלא יצאנו מרוצים. עם שיפור בבסיס הגלגלים, שיפור ברוחב המכונית ומתלים שעשו את העבודה, התחושה הייתה נעימה בנסיעה עירונית. למעשה, אפילו כאשר בחרנו לצאת מעט מהעיר החוויה במהירות שיוט הייתה תואמת את המצופה בגרסת ה-1000. בגרסה הגדולה יותר, זו של 1250 סמ"ק, כאשר לוחצים מעט יותר על דוושת הדלק, אפשר אפילו ליהנות עם תאוצה של פחות מ-14 שנית מ-0 ל-100.
נקודה נוספת שהותירה אותנו מרוצים הייתה צריכת הדלק. אפילו שלא מדובר ברכב הכי קטן שאפשר למצוא, ה- i10 מצליחה לעמוד במשימה בכבוד רב, בכל הגרסאות החדשות שמוצעות כעת למכירה. לאור מחירי הדלק, במיוחד הגרסה הידנית והקטנה תוכל לעזור לחסוך יותר, אבל גם הדגם האוטומטי עושה עבודה פשוט מצוינת.
יציבה ובטוחה
חוויית הנהיגה שלנו הייתה, כאמור, יציבה, עם אחיזת כביש טובה ועם מהירות שיוט סבירה ולמעלה מכך. אך מלבד זאת, מציגות הגרסאות המשודרגות גם תמורה טובה מבחינת הבטיחות.
עם 6 כריות אוויר, שמוצעות בכל הגרסאות הנוכחיות החדשות וללא תוספת מחיר, מסתבר שאפילו זה עוד לא הכל. הגה עם מנגנון של קריסה עצמית, במקרה של התנגשות ומערכת בקרת יציבות דואגים להרגשה בטוחה יותר, שבהחלט יש לה על מה לסמוך.
למי היא מתאימה
לסיום, ראוי לסכם את הדבר החשוב ביותר - למי, בעצם, מתאימה היונדאי החדשה? לדעתנו, מדובר על רכב מצוין לנהגים שמצפים לתמורה מצוינת עבור הכסף. לא מדובר על חיית כביש שנועדה להשאיר נהגים אחרים פעורי פה. בהחלט מדובר על רכב נוח, בעיצוב שמתאים גם לצעירים וגם למשפחות קטנות.