עשרות אלפי צרכנים ישראלים מחכים מדי שנה לתוצאות התחרות הגדולה של פרס מוצר השנה, ובצדק. המוצרים אשר מקבלים את התקן הם מוצרי איכות אמיתיים, מוצרים אשר קהל הצרכנים בכבודו ובעצמו בדק ואישר כי הם תואמים את התיאור, ועונים על הצרכים.
בשוק החופשי המונע משיווק אגרסיבי ופרסומות שלוחות כל רסן, ישנו צמא אמיתי למבחן מציאות, בדיקה חסרת פניות אשר משקפת איכות אמיתית, ובוחנת ללא פשרות את מוצרים המציפים את השוק מדי שנה. קהל הצרכנים הישראלי, כמו הקהל הבינלאומי, למד לזהות תו תקן זה, של מוצר השנה, כתו תקן לאיכות, ומוצר שזוכה בו הוא מוצר שכדאי לרכוש.
במילים אחרות, זכייה של מוצר באחת או יותר מקטגוריות "מוצר השנה" מהווה תקדים שלא ניתן לערער עליו לשיווק מאסיבי של המוצר המוצלח, שכן התנאים בשלים והציבור דורש את המוצר. אין ספק כי פתרונות אמיתיים נולדים מצורך אמיתי, ומבחן התוצאה הראה כי השדרוג הייחודי של המוצר המוכר בתור בר מים תמי 4 לכדי המוצר החדש וזוכה הפרס היוקרתי נובע מהדרישה של השוק.
המוצר הזוכה: קווים לדמותו
במדינה שזכתה לקיץ ארוך וחם במיוחד, ובה הצורך במים הולך וגובר, חברה אחת יצרה מכשיר איכותי במיוחד, מכשיר מתקדם ונוח לשימוש, מכשיר שעונה על צורך אמיתי. המוצר חסר התקדים מגיע עם עיצוב חדשני ואלגנטי שקיבל שבחים רבים, מנגנון קל לתפעול ועמיד במיוחד, נוחות שימוש מרבית ותוצר סופי איכותי.
תמי 4 באבל בר, הזוכה המאושר והמוצר המבוקש ביותר בשוק ברי המים בישראל, הינו מוצר ייחודי שנותן מענה משולש לצורך שלנו במים – מים קרים בלחיצת כפתור, מים חמים להכנת קפה, תה או לבישול, והטוויסט שעשה את ההבדל והפך אותו לזוכה בקטגוריה שבה הוא התחרה – האפשרות להוציא כוס שתייה סודה, מים מוגזים, בלחיצת כפתור.
הצרכן הישראלי יודע להתפנק, ואוהב איכות כשהוא מזהה אותה. הוא אוהב שימוש נוח ופשוט, תפעול קל, ותחזוקה נוחה ולא תובענית. אנו, הצרכנים הישראלים, הצבענו, וזיהינו מוצר שעונה לנו על צורך ברור. מים טובים הם לא דבר שיש לזלזל בו, וכשיש הזדמנות לקבל מוצר שמגיע במחיר נוח, עונה על כמה צרכים בו זמנית, ומעוצב באופן כה אטרקטיבי, אין פלא שאנו מצביעים בשבילו כמוצר השנה.
על תהליך בחירת מוצר השנה
מדי שנה נבחרים מוצרים שונים בקטגוריות שונות למוצר השנה, וזוכים להתפרסם עם התג היוקרתי – "מוצר השנה". התג מזוהה עם איכות, בעיקר בזכות תהליך התחרות ההוגנת שמאחורי הקלעים, והעובדה כי מוצר אשר נבחר הוא באמת מוצר איכותי, ולא מוצר שזכה לשבחים מתומחרים בצורת פרסומות.
נמאס לקהל הישראלי ללכת שבי אחרי פרסומות, והידיעה כי ישנו תהליך נטול פניות אשר מוצא את המוצרים האיכותיים באמת היא רעיון שקוסם לקהל הצרכנים הישראלי, שלא מוכן להיות פרייר של אף חברה. התהליך מתחיל בכך שהמוצרים עומדים לביקורת נוקבת של וועדה המורכבת מראשי התעשייה וממומחים שונים.
מוצר שעובר את הסינון הראשוני מגיע לסקר חיצוני שמבוצע בנפרד, בו המוצר נבחן בידי צרכנים. צרכנים אלו ממלאים שאלונים והמוצר מדורג בשלוש קטגוריות עיקריות, עם תתי קטגוריות וסעיפים שונים בכדי להגיע לדירוג הולם. תמי 4 באבל בר זכה ברוב קולות, ולקח את התחרות המורכבת בעיקר מסעיפי החדשנות, האטרקטיביות ושביעות הרצון של הקהל.