תכנון אירוע מצריך מחשבה עמוקה על הפרטים הקטנים. סוגיה משמעותית ביותר היא ההזמנות, שיישלחו לכל מי שמיועד להגיע לאירוע, ויכללו מידע מהותי על החתן והכלה, מקום האירוע, השעה ושאר היבטים חשובים של האירוע. כל זוג, בהמשך לכך, מעניק תשומת לב לעיצובה של ההזמנה שחייבת להיות נעימה לעין, רומנטית, וכן – גם מיוחדת. וכאן בדיוק הקריקטורות נכנסות לתמונה.
המסע לעבר ההזמנה החד פעמית
בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים הבינו שעם כל הכבוד למקומו של העיצוב הגרפי, לתמונות או לדימויים הויזואליים, הזמנת קריקטורה לחתונה היא שיכולה לעשות את ההבדל. הזמנה שכזו חייבת להיות יצירתית, והיא כוללת בתוכה ערך מוסף, שלא קיים לרוב בהזמנות הסטנדרטיות יותר: כך, למשל, האפשרות לבחור בקריקטורה משעשעת של בני הזוג, שתתאים לאלה שרוצים ליצור אווירה קלילה ושמחה כבר בשלב הראשוני הזה.
הזמנות מבוססות קריקטורה יהיו גם אטרקטיביות יותר עבור אלה שמקבלים אותן לקראת האירוע. הנטייה של רבים מאיתנו היא לאחסן הזמנות במעמקי המגירה, לאחר התבוננות ראשונית עליהן, מה שלא עושה עימן חסד – מאמצים רבים הושמו הרי בהפקתן. הזמנות המכילות קריקטורה, לעומת זאת, נתפסות כיצירות אומנות לכל דבר ועניין. פעמים רבות, הן יושמו כשלאחר כבוד במקום מרכזי בבית, ויקבלו את הכבוד הראוי להן. הדבר יתרום לזכירות של האירוע, ויגביר את חשיבותו בעיני אלה שהוזמנו לקחת בו חלק.
אז איך מתחילים?
הזמנות קריקטורה לחתונה, וזו נקודה חשובה נוספת, חייבות להיעשות במלוא המקצועיות. מעבר ליתרונות ההזמנות שתוארו מעלה, הזמנה שבה הציור נראה מרושל או לא אסתטי, עלולה להיתפס באופן שלילי על ידי המוזמנים, מה שמוריד את קרנו של האירוע כולו. זו גם הסיבה שחשוב לבדוק את המוניטין והניסיון של הגורם שעומד מאחורי הקריקטורה, וחשוב לא פחות – לבחון דוגמאות להזמנות קודמות שהיה אחראי להן. לאחר מספר דוגמאות, כבר ניתן ללמוד רבות על הסגנון והכישרון של הקריקטוריסט.
השלב המרכזי הבא הוא תכנון ההזמנה הלכה למעשה, וזאת בהתאם לשאיפה העיצובית של בני הזוג, לאווירה שהם רוצים ליצור או למאפיינים של קהל היעד. כל קריקטורה מתחילה בתיאום ציפיות בין שני הצדדים של התהליך, במטרה ליצור את ההזמנה האסתטית ביותר, וזו המתאימה כמו כפפה ליד לרצונות של הזוג המאושר.