דומה כי אין צורך להכביר מילים על הפופולאריות של כלי הרכב הקטנים בישראל בשנים האחרונות. מה שכן דורש הבהרה, הוא הדגמים הנחשבים לפופולאריים במיוחד, מהבחינה הזו: דגמים אשר ידועים באמינות שלהם, עושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר ומגיעים עם תג מחיר מפתה במיוחד.
בין דגמי המיני והסופר מיני המצליחים ביותר בישראל, ניתן להצביע על שלושה עיקריים: מצד אחד, עומד דגם מיצובושי ספייס סטאר, תוצרת היצרנית היפנית המובילה. מהצד השני, שני דגמים של יונדאי, ענקית הרכב הקוריאנית: יונדאי i10 ויונדאי i20. לפניכם סקירה של כל אחד מהם.
מיצובישי ספייס סטאר
מיצובישי ספייס סטאר הוא רכב סופר מיני אשר הושק ב-2013, ומבטא למעשה את חזרתה של מיצובישי לשדה המשחק של המכוניות הקטנות. כשמתבוננים על המאפיינים והיתרונות של הדגם, נמצאת על הגבול שבין רכב מיני לסופר מיני, ניתן ללמוד על ההצלחה שלו. המדובר הוא ברכב איכותי, הנחשב לידידותי במיוחד לסביבה, לזול ולחסכוני בדלק: על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק שלו עומדת על 4 ליטרים בלבד לכל מאה ק''מ (צריכה משולבת עירוני ובין עירוני). העיצוב עצמו הוא קשיח, ומשתלב היטב בכל סביבה בה הוא נמצא. דגש חשוב אחר הוא על בטיחות הנסיעה, שהיא מהגבוהות ביותר שניתן לצפות להן.
הדגם מגיע בשתי גרסאות מנוע: מנוע 1.0 ליטר תלת צילינדרי (תיבת הילוכים ידנית), ומנוע 1.2 ליטר, המשויך לתיבת הילוכים רציפה. בסך הכול, מדובר בדגם גדול ביחס לדגמים מקבילים אחרים, מבלי שהדבר משפיע על תג המחיר שלו, שנחשב לנמוך במיוחד.
יונדאי i10
את הסקירה ממשיכים עם יונדאי i10, אחד מדגמי הדגל של יונדאי. הגרסה הנוכחית שלו נחשבת לגדולה מעט יותר מהקודמות (יוצא מכלל זה הגובה, שירד מ-154 סנטימטרים ל-150 סנטימטרים), ומציעה ביצועים מרשימים בכל קנה מידה. גם כאן, המדובר הוא בדגם שצריכת הדלק שלו נמוכה מאד - ליטר ל-20.4 קילומטרים - מה שמשפיע הן על הפן הכלכלי של רכישתו, והן על ההיבט האקולוגי של הנסיעה בו.
ניתן לרכוש את יונדאי i10 בשתי גרסאות מנוע, המשודכות שתיהן לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית: מנוע 1.0 ליטר בעל 66 כ''ס, ומנוע 1.25, עם ארבעה צילינדרים ו-87 כ''ס. בנוסף על כך, ניתן להצביע על מענה רחב שמקבל הדגם מבחינה בטיחותית: האבזור הבסיסי שלו כולל מחשב דרך, בצמיגי הרכב ניתן למצוא חיישנים הבודקים את לחץ האוויר ומתריעים בעת הצורך, ובמושב הקדמי שש כריות אוויר.
יונדאי i20
יונדאי i20 נכנס לנעליים גדולות במיוחד: זהו הדגם שנועד להחליף את יונדאי גטס, אחד הדגמים שזכו לפופולאריות הגבוהה ביותר בכבישי ישראל והעולם בשנים האחרונות. המדובר הוא בדגם סופר מיני, אשר מצליח אף הוא לשלב היטב בין אסתטיקה ופרקטיקה. מן העבר הראשון, העיצוב שלו מצליח להיות נאה ושמרני באותה מידה, ומושך אליו תשומת לב חיובית. מתיחת הפנים שעבר הדגם ב-2012, עם שינוי עיצוב החרטום ושיפור איכות החומרים, מבליטה זאת היטב.
תא המטען בדגם זה גדול, ורמת האיבזור בו גבוהה במיוחד. הדגם מגיע בשתי גרסאות מנוע: מנוע 1.4 ליטר בעל תיבת הילוכים אוטומטית, ומנוע 1.2 ליטר המשודך לתיבת הילוכים ידנית.