מיצובישי אטראג' הינה אופציה חדשה בארץ. רכב זה מציע חלופה נוספת לרכב המשפחתי ומתחרה אמיתי ליונדאי i25 ולi20. מדובר על סדאן קומפקטית עם נגיעה מעט נוסטלגית אשר מתחברת אל הרכבים הפשוטים, הקלים, שיותר נוחים לתחזוקה, מאוד חסכוניים בצריכת הדלק ולא מאוד יקרים. בארץ מיצובישי אטראז' מופיעה עם מנוע יחיד, עם שלושה צילינדרים ובנפח של 2 ליטר.
שתי הופעות
בנוסף בארץ יזכו לראות שתי רמות גימור של המיצובישי כאשר האופציה הראשונה הינה האופציה הבסיסית והמוכרת. כלומר מדובר ברכב שכולל 4 חלונות חשמליים, מראות צד חשמליים, מערכת שמע שכוללת כניסת USB ושני רמקולים. במקביל ניתן יהיה למצוא רמת גימור יותר גבוהה ויוקרתית אשר כוללת מערכת מולטימדיה, 4 רמקולים, דיבורית, מערכת ניווט, ציפוי עור אלגנטי להגה ולידית ההילוכים, פנסי איתות על מראות הצד, מפתח חכם, חיישן גשם ובקרת אקלים דיגיטלית.
i25
יונדאי i25 בעלת מידות הדומות למיצובישי אך עם זאת היא שוקלת לא פחות מ170 ק"ג יותר. יונדאי i25 כבר יותר משלוש שנים בארץ, כך שאנשים כבר יותר מכירים אותה מאשר את מיצובישי אטראג'. מכונית זו ידועה כמשפחתית פופולרית בארץ. היא מושתת על יונדאי i20 מבחינה צורנית, אך יותר מוארכת כך שהמראה הסופי שלה יותר מושך ומודרני. היא מגיעה עם אבזור שלא מבייש את המיצובישי וגם היא כמוה משויכת לקטגוריה של הרכבים המשפחתיים. בסך הכול מדובר על התקדמות גדולה אצל האקסנט אך יש עוד היכן להשתפר.
i20
אם נשווה בין שתי האופציות נגלה שיוונדאי i20 חסכונית בדלק אך לא כמו המיצובישי ובנוסף המנוע מעט רועש בטורים הגבוהים. עם זאת שתי המכוניות מציעות חווית נהיגה טובה ואחיזה בטוחה בכביש. עם זאת אצל i25 יש בעיית בידוד של רעשים וכאשר נתקלים במהמורות בכביש קשה להישאר אדישים. בנוסף מעניין להשוות רכב זה אל יונדאי i20. למרות שמדובר בשדרוג וחידוש, עדיין אצל i20 ניתן למצוא מספר יתרונות. ראשית כיוון שהתמורה למחיר עובדת היטב, ושנית למרות שהעיצוב פשוט, איכות החומרים ואופן ההרכבה מתגלה כמאוד איכותי.
במקום הראשון
לסיכום ניתן לומר שהחדש מנצח ומיצובישי אטראז' מציעה אלטרנטיבה יותר משתלמת משתי החלופות המוזכרות כיוון שהיא גם יותר איכותית ובמקביל גם יותר זולה וקלה. אז כל עוד אתם מחפשים מכונית משפחתית, הנתונים מצביעים שזו הבחירה המשתלמת מבין השלושה. עם זאת אין להשאיר את יונדאי i20 בצד כיוון שהיא נוחה מבחינת מקום ונפח ואיכותית לא פחות מבחינת החומרים. בכול אופן תמיד מומלץ לקחת רכב לנסיעת מבחן ולהשוות את חיסכון הדלק מול האמינות שלו - כי יש דברים שצריך לחוות ולא לקרוא.