שיווק אונליין הוא שם המשחק בכל הנוגע אל קידום אתרי עסקים ברשת האינטרנט. למעשה, שיווק אינטרנטי מוכר לכולם בשמות שונים נוספים כגון: seo, ppc, sem. שיווק זה בא לידי ביטוי במספר אופניים, כמו: קידום ברשתות חברתיות (facebook, youtube, google+ twitter וכן הלאה), קידום באופן אורגני (הקידום הנ"ל נעשה בצורות שונות, כמו: אתרי מאמרים, פורומים וכן הלאה) וכמובן גם קידום ממומן.
שיווק אונליין – בחירה בכל החבילה, קידום מהיר יותר
יש כאלו אשר יסתייגו מאמירה זו אבל אכן מדובר על חבילה אשר מספקת את מירב הפעולות הניתנות לעשות במסגרת הרשת הווירטואלית, המשמעות היא שככול שיש יותר נוכחות של חברה מסוימת באיטרנט, הרי שהדבר מוביל ליותר פרסום ובסופו של דבר ליותר פניות (לידים).
עם זאת, מה חשוב לדעת? חשוב להבין שאמנם מדובר על "חבילת השיווק האולטימטיבית" אבל אם אדם שאיננו מקצועי מבצע את הפעולות הללו, הרי שלא רק שהדבר לא יהווה קידום יעיל אלא שהלקוח ישלם על עבודה לא יעילה ועלול למצוא את עצמו נענש על ידי גוגל במקרים מסוימים.
חשוב לדעת ולהיזהר מקידום שחור אותו מקדמים רבים משווקים ללקוחות תמים אשר אינם מבינים בתחום, מסתנוורים מהסכום הנמוך אותו מציעים בעלי המקצוע לצד זמן הקידום הקצר המובטח להם. קידום אורגני הינו קידום איטי, כך שאין מה להיבהל אם חברה לקידום אתרים אומרת שההליך יקח לפחות כשלושה חודשים, הדבר אומר שהיא מבצעת קידום אתרים איכותי ולא פחות חשוב מכך - חוקי.
לקריאה בנושאים נוספים בתחום שיווק אונליין/קידום אתרים - קידום אתר - מאמרים