ישראל של 2014 אינה מקום שקל לעשות בו עסקים ובטח לא אם ההגדרה של העסק שלך היא של עסק קטן שהעובד היחיד בו הוא אתה או עוד 3-4 עובדים תחתיך.
עסקים קטנים בישראל סובלים מהוצאות גבוהות ורמת מיסוי לא קלה, כשגם התחרות הפכה בשנים האחרונות עזה כשלכל עסק יש מספר מתחרים דומים לו או גדולים ממנו הנאבקים עימו על אותם הלקוחות הפוטנציאלים.
אחת הדרכים להביא לקוחות חדשים היא של פרסום כמובן. פרסום עסק קטן היא לא תמיד קלה שכן מדובר בתקציבים קטנים שצריך להחליט היכן יביאו תפוקה מירבית ביחס לסכום הכולל שלהם.
האפשרויות של פרסום עסק קטן מתפצלות כיום בין מדיה ישנה ומדיה חדשה.
מהם האפשרויות של מדיה ישנה?
מדיה ישנה היא פרסום עסק בעיתונים ובטלוויזיה באם יש תקציב לכך, במקומונים, בשלטי חוצות מקומיים ובתחנות רדיו אזוריות, בתקציבים שפויים יותר וכמובן בחלוקה של פלייארים ומגנטים בתיבות דואר או על מפתן הבתים.
אלו השיטות היורת ותיקות ויותר נוגעות לפרסום כללי והמוני ופחות ממוקד ומפולח.
מהם האפשרויות של מדיה חדשה?
מדיה חדשה היא שימו באינטרנט כזירת פרסום מרכזית ובה לדאוג לאתר אינטרנט עדכני, קידום האתר בגוגל למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות, ניהול קבוצה בפייסבוק ופרסום מבצעים והטבות לחברי הקבוצה ובכלל באמצעותה וכמובן פרסום באתרים רלוונטיים לקהל יעד אפשרי ובאינדקסים ומדריכים שונים און ליין שיקלו על איתור העסק.
איזו שיטה עדיפה?
אין שיטה עדיפה והשילוב של השניים הוא הטוב ביותר. יש לקבוע תקציב חודשי ורבעוני לכל קמפיין פרסום שבוחרים לעסק ולהחליט איך מחלקים את עוגת התקציב וכיצד כל דבר תומך בדבר אחר.
בעוד מדיה ישנה מפרסמת באופן כללי המדיה החדשה מפרסמת באופן ממוקד יותר. ניתן באמצעות מדיה ישנה למשוך קהל רב אל המדיה החדשה בה נימצאים ושם להציע לקהל הרלוונטי את השירות או המוצר של העסק שלך.
כל פרסום עסק הוא טוב אם הוא נעשה נכון ובמסגרת תקציבית נכונה לניהול שוטף של העסק ואינה מאיימת על תיפקודו השוטף באם לא תזרים במהרה לקוחות והזמנות חדשות לעסק. חשוב שהכל יהיה לאורך זמן ומדיד כדי לדעת מה כן תורם ומה לא ולנהל את מערך הפרסום נכון ויעיל יותר מרבעון לרבעון.