במאמר הבא נדבר על השלבים שונים שליד עובר מקליטתו ועד להסתיימותו בסגירת עסקה או באי סגירתה, ובנוסף נדבר על מערכת ניהול לידים בשם leadya אשר מאפשרת להגדיל את אחוז ההמרה של כל עסקה.
יש חמישה שלבים במחזור החיים של כל ליד
· קליטת הפניה – הצעד הראשון במחזור החיים של ליד, הוא קליטתו לתוך המערכת. הפנייה יכולה להתקבל ממקורות שונים כמו - אתר האינטרנט של החברה, עמודי נחיתה, וייבוא רשימות אקסל מכנסים ותערוכות. מערכת ניהול לידים Leadya, בנוסף לפרטים הפורמליים שהיא מתעדת, גם שומרת את המקור אשר ממנו התקבל הליד, בין אם הליד הגיע מכניסה ישירות לאתר האינטרנט, ובין אם הליד הגיע דרך מנוע חיפוש, ובמידה והגיע דרך מנוע חיפוש גם חושפת באיזו מילת חיפוש הוא השתמש. היכולת הזו של מערכת ניהול לידים ,Leadyaחושפת מידע לגבי כוונותיו של הפונה.
· הפצת הפניה – הפצה של הליד לאיש המכירות המתאים או הפנוי לטפל בפנייה. יש צורך בחזרה מהירה אל הפונה, על מנת שלא יפנה בינתיים למתחרים.
· מעקב אחרי ההיסטוריה של הפניה – מערכת ניהול לידים leadya מאפשרת לתעד את כל תהליך ההתקשרות וההתנהלות מול הפונה, תוך יצירה של התראות מובנות למועדי פולו אפ, הגשה של הצעות מחיר, תיעוד השיחות עם הלקוח, התכתבות במיילים ועוד.
· נטישה או טיפוח –ברוב המקרים, לאחר שנתקבלה הפנייה, מתחיל תהליך במהלכו מוסר איש המכירות מידע ללקוח, מנהל עמו משא ומתן ובונה עבורו הצעת מחיר. מדובר בנקודות מגע ראשונות עם הפונה, שניהול נכון שלהן יכול להפוך את הפנייה למכירה, ואת הלקוח הפוטנציאלי ללקוח בפועל. אם העסקה נסגרה בסיום התהליך במכירה, היא עוברת לתפעול ולהנהלת חשבונות. אם היא נכשלה, מתעדים אותה לצורך בדיקה מדוע היא נכשלה.
· ניתוח התוצאות - שלב זה הוא שלב שבו מערכת ניהול טובה עוזרת למקבלי ההחלטות להסיק מסקנות, ולקבל החלטות מתאימות בנוגע ליעילותו של הליך המכירות והשיווק בחברה. מערכת ניהול לידים Leadya מציגה באופן ברור את מקורות הפנייה ואת אחוזי סגירת העסקאות מכל אחד מהמקורות, ומאפשרת לנתח את הסיבות לתוצאות.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית