כל בעל עסק יודע זאת: האירועים העסקיים חייבים להיכנס כחלק מהותי בלוח השנה שלו. בכוחם של אירועים אלה לשפר את המוניטין של העסק, לקרב אותו לקהל היעד שלו ולסייע לאנשיו לסגור עסקאות ומכירות חשובות. אלא שהפקה של אירוע עסקי אינה דבר של מה בכך - איך עושים זאת נכון?
מאפייני האירוע העסקי
אירועים עסקיים הם מונח רחב בכל קנה מידה. ממש על קצה המזלג, ניתן למנות תחתיו ערבי קידום מכירות, ערבי השקה למוצרים, אירועי גיוס משקיעים או אפילו ימי כיף לעובדים. בניגוד לאירועים משפחתיים, באלה העסקיים אין בהכרח לוח זמנים קבוע שנדרש לבצע את האירוע על פיו. לכן, תכנון האירוע צריך להעניק תשומת לב ראויה לכל אותן אטרקציות, שיעניינו את האורחים, כמו גם למתן יחס אישי ככל האפשר לאורחים.
עקב העובדה שהאירוע יקבע, במידה רבה, את תדמיתה של החברה העורכת אותו, חשוב לבחור במקום איכותי, שבו הכול נעשה לעילא ולעילא: החל מעיצוב המקום, דרך ארגון המרחב בו ועד למערכות השמע והוידאו. עובדה זו מקבלת חשיבות מכרעת עוד יותר מכיוון שאירועים עסקיים רבים כוללים בתוכם הקרנת סרטים או מצגות הקשורות לחברה: כשהצגתם נעשית באמצעים המתקדמים ביותר המשמשים לכך כיום, גדלים הסיכויים להעברה מוצלחת של מסרי החברה.
איך בוחרים אולמות לאירועים עסקיים?
לא מעט מקומות מתאים כיום לעריכת אירועים עסקיים. ההחלטה הראשונה שיש לעשות היא לגבי האזור בו מעוניינים. הנטייה של רבים היא לקיים אירוע עסקי בתל אביב, שהיא, כמובן, בירת העסקים של ישראל. הסיבה העיקרית לבחירה זו היא רמת הנגישות הגבוהה של תל אביב עבור מרבית האורחים, והמגוון הרחב של מקומות לעריכת אירועים שניתן למצוא בה.
בעת בחירת המקום הספציפי לאירוע העסקי, חשוב לתת את הדעת על לא מעט משתנים. יש להגיע למקום ולהתרשם ממנו באופן אישי, במידת האפשר במהלך אירוע הנערך בו: כך תוכלו לראות כיצד הכול "מתוקתק", ואולי אפילו לטעום מהאוכל - עוד מרכיב מרכזי בדרך להצלחת האירוע. עקב העובדה שמתחמי אירועים עסקיים איכותיים עוברים מפה לאוזן, ניתן בהחלט להתייעץ גם קולגות שערכו אירוע עסקי לאחרונה, לראות באיזה מקום הם בחרו, ומהי ההתרשמות שלהם ממנו.