בישראל ובעולם כולו ישנם רבים שעובדים מביתם, בעיקר מאז שהאינטרנט נכנס לחיינו בצורה כל כך מאסיבית וכל התקשורת והעסקים מתנהלים דרכו. בעבודה מהבית יש יתרונות רבים כמו הנוחות שבהגעה לעבודה, הפחתת עלויות משרד וכדומה, אך ככל שעבודה מהבית נהיית יותר ויותר טרנד גובר גם החסרונות שבעבודה כזו צצים להם, ולכן ישנם לא מעטים שלאחר תקופה מחפשים משרדים להשכרה, ומעדיפים לשלם את עלות השכירות והעלויות הנלוות על פני עבודה מהבית.
יתרונות וחסרונות
חסרונות משרדים להשכרה ברורים, קודם כל העלות הכרוכה בשכירת משרדים מה שיכול להגיע לאלפי שקלים בחודש והעסק צריך להיות כזה שיכול להרשות לעצמו הוצאה כזו, יחד עם הוצאות נלוות כמו ארנונה, מים, חשמל, דלק להגעה לעבודה וכדומה, אך למרות הכול מדובר על משרדים להשכרה ולא על משרדים למכירה מה שמשאיר את האופציה להתחרט. היתרונות של משרדים אל מול עבודה מהבית היא התחושה שאכן קמים כל בוקר לעבודה, מתארגנים ומתלבשים ויוצאים למקום אחר לעבוד ממנו מה שיש הטוענים שעושה את כל העניין לרציני יותר.
אז מה להחליט?
אין תשובה חד משמעית על מה עדיף, משרדים להשכרה לעבוד מהם או עבודה מהבית. באם מדובר על עסק חדש עדיף להתחיל מעבודה מהבית ולחסוך את העלויות שישנם באותם משרדים להשכרה, ולאחר תקופה מסוימת כשהעסק מתחיל לצבור תאוצה לשקול את האפשרות של לעבור למשרדים. בכל מקרה גם אם מתחילים לעבוד מהבית ישנם מספר כללים שחשוב לשמור עליהם כמו לדוגמא התלבשות לעבודה והתארגנות באופן יום יומי, ולקבל את התחושה שאנו אכן יוצאים לעבודה, או שמירה על שעות עבודה יומיות מסוימות כך שנדע בדיוק מתי אנו מתחילים לעבוד ומתי אנו מסייימים לעבוד כל יום.