ישנם מספר אלמנטים עליהם יש להקפיד בעת ניהול קניינות ורכש. במאמר הבא נפרט כיצד יש לנהוג על מנת לבצע את התהליך של ניהול קניינות ורכש כראוי.
מהם העקרונות של רכש נכון?
זיהוי – ניהול קניינות ורכש דורש זיהוי של הצורך הארגוני, וביצוע תכנון לטווח ארוך שנשען על ידע אודות המוצר או השירות שאתם זקוקים להם. כמו כן יש להשיג את העסקה המשתלמת ביותר ואת זה ניתן להשיג בעזרת יכולות תקשורתיות וידע בניהול משא ומתן נכון.
כדאיות – כדי לסגור את העסקה הכדאית ביותר, צריך לחקור את השוק ולהכיר את החברות המובילות בו ולדעת מה הן מציעות, תוך התאמה לצרכי הארגון. ניהול קניינות ורכש נכון, יתבצע תוך בחינת הכדאיות בעזרת סקר שוק ומתן דגש על איכות הספק ומוצריו.
הצעת המחיר – יש לבדוק היטב את הצעת המחיר ומה היא כוללת. האם היא ברורה, או עמומה ומסתורית? הצעת המחיר צריכה להיות ברורה ולתת מידע מקסימלי על פרטי העסקה, היא צריכה להכיל את התשלום הסופי, תנאי התשלום, תנאי האספקה, היקף האחריות ועוד פרטים כגון שירותי התקנה ושירותים של הדרכה.
השוואת מחירים – ניהול קניינות ורכש נכון מצריך בחינה של לפחות שלוש הצעות מחיר עבור השירות או המוצר שאתם צריכים, כאשר הכלל הוא פשוט – אל תתפתו לקחת את הצעת המחיר הראשונה שמזדמנת לידכם, אפילו אם היא נשמעת מושכת. כדי להשוות כראוי בין שלוש הצעות צריך להשוות את פרטיהן במדויק ולכן יש לפרט לספק מהם הפרטים שעליו לרשום בהצעת המחיר על מנת לקבל בכל אחת מהן את הפרמטרים הרצויים. כך ההשוואה תכלול בכל אחת מן ההצעות את אותם הפרטים, ויהיה אפשר להשוות ביניהם באופן נכון.
חיפוש באינטרנט – האינטרנט מספק לנו צוהר דרכו ניתן להציץ על המוצרים שאנו קונים ועל הספקים אשר בשירותיהם אנו משתמשים. יש לזכור שבאינטרנט יש הרבה השמצות שאינטרס עומד מאחוריהן, ואפילו על המוצר הטוב ביותר תמצאו באינטרנט מילים רעות. לפיכך, אל תסיקו מסקנות במהירות ורק אם תראו טענות חוזרות ונשנות של כמות גדולה של אנשים תסיקו את המסקנות המתבקשות. כמו כן דרך האינטרנט ניתן לבצע השוואה של מחירים באתרי השוואת מחירים, ובכלי הזה כדאי להשתמש על מנת לחסוך בזמן.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים